آخرین قیمت دلار پیش از امروز 24 اردیبهشت / پیش‌بینی‌ها از بازار دلار چیست؟

آخرین قیمت دلار پیش از امروز 24 اردیبهشت / پیش‌بینی‌ها از بازار دلار چیست؟

قیمت دلار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته با 362 تومان کاهش، 21,613 تومان معامله شد. شرایط و پیش‌بینی‌ها در بازار دلار چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد روز چهارشنبه 22 اردیبهشت با 362 تومان کاهش، 21 هزار و 613 تومان معامله شد. در طی معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، 22,341 تومان بیشترین قیمت و 21,608 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

وعده ارزی همتی محقق می‌شود؟

روز یکشنبه 19 ازدیبهشت ماه در ساعاتی که دلار در انتهای کانال 21 هزار تومانی در بازار آزاد معامله می‌شد، عبدالناصر همتی، ريیس کل بانک مرکزی در گفتگویی تلویزیونی ادعا کرد دلار را به 20 هزار تومان رسانده و انتظار دارد از این پایین‌تر هم بیاید.

فارغ از این که دلار 20 هزارتومانی که همتی از آن حرف می‌زد، نتیجه اخبار مثبتی بود که از مذاکرات وین شنیده می‌شد، از فردای سخنان ريیس کل، دلار به کانال‌های قیمتی بالاتر صعود کرد.

البته این اولین باری نبود که بازار به حرف‌ درمانی‌های مسيولان دهن‌کجی کرده و مسیر خود را پبش گرفت اما هر چه بیشتر پیش می‌رویم هشدار کارشناسان درباره از دست رفتن سرمایه اجتماعی بانک مرکزی در اثر وعده‌ها و گمانه‌زنی‌های نادرست سکاندار آن راجع‌ به قیمت دلار جدی‌تر می‌شود.

پیش‌بینی مردم از آینده دلار

بهترین گواه ادعای کارشناسان نیز ظاهرا نظرات مردم درباره آخرین سخنان ريیس کل با موضوع نرخ ارز است. در ادامه تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

« همتی عادت داره هر موقع دلار پایین میاد بیاد خودشو تو تلویزیون نشون بده. قبلش خبری ازش نیست!»

« آقای همتی با تظاهر به داشتن علم و دانش و دادن وعده‌های مکرر توخالی تا توانست با عملکرد خود ارزش پول ملی را به کمترین مقدار در سال های اخیر رساند.

حالا گرانی های بعد از این که حاصل عملکرد او خواهد بود، می‌ماند. در حالی که تورم کمر مردم را خم کرده بود نرخ سود سپرده‌ها را به حداقل رساند و سرمایه‌ی اندک مردم در بانک‌ها را سوزاند. در اثر عملکرد غلط او پول‌ها از بانک‌ها خارج شد و موجب افزایش قیمت‌ها در بازار ملک و خودرو و طلا شد.

یک ملک 200 میلیونی به بیش از یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و دستیابی به مسکن و خودرو را برای بسیاری از جوانان به رویایی دست نیافتنی تبدیل ساخت. در تاریخ از آقای همتی به نیکی یاد نخواهد شد»

« آرزو بر جوانان عیب نیست ولی ای کاش آن شب در برنامه زنده نمی‌آمد یا حداقل از زرنگی‌هایش در ارزانی دلار تعریف نمی‌کرد. حجم نقدینگی و تورم به این حرفا نگاه نمی‌کند»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد