مصوبه جدید مجلس برای متقاضیان جدید دریافت یارانه

مصوبه جدید مجلس برای متقاضیان جدید دریافت یارانه

اقتصاد کلانایسنا نوشت:نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، ضمن حذف یارانه پردرآمدها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سال آینده موظف به شناسایی و ثبت متقاضیان جدید یارانه کردند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن بروزرسانی داده‌ها، دو بار در سال با اتکا به داده‌های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و واقعیت‌های اقتصادی کشور، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم نسبت به شناسایی گروه های مشمول حمایت و مشمولین ماده 13 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برقراری حمایت‌های یارانه‌ای آن ها و اعلام حذف گروه های پردرآمد از حمایت‌های یارانه‌ای اقدام کند.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام کنند.

کلیه دستگاه های اجرايی ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارايه اطلاعات به‌صورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و مکلفند تا ‌فرایند استحقاق‌سنجی متقاضیان را با بهره‌برداری از شاخص‌های پایگاه، تدقیق، هدفمند و اثربخش کند.

بیشتر بخوانید:

  • وزیر تعاون خبر داد؛ یارانه کدام افراد در سال آینده قطع می شود؟

35217

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد