سهام دولت در باشگاه پرسپولیس و استقلال به کمتر از 50 درصد می‌رسد

سهام دولت در باشگاه پرسپولیس و استقلال به کمتر از 50 درصد می‌رسد

ایلنا: رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت : بزرگ ترین اتفاقی که رخ می‌دهد اینکه از فردا مردم مالک 10 درصد سهام این دو باشگاه می‌شوند و امیدواریم وضعیت مدیریت و...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین قربانزاده در نشست خبری آغاز واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: اتفاقی که فردا رخ می‌دهد یک فرایند در ریل گذاری صحیح در موضوع واگذاری دو باشگاه اتفاقی است که همه منتظر آن بودند تا این باشگاه‌ها با مشارکت مردم و با مدیریت حرفه‌ای به جایگاه خود برسند.

وی با بیان اینکه این دو باشگاه میراث ورزشی کشور هستند، ادامه داد: قریب به اتفاق مردم تا یک سطحی تعصب و هواداری این دو باشگاه را دارند و این مسيولیت وزارت ورزش و دولت را بیشتر می‌کند.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: از سال 76 خصوصی سازی این دو باشگاه مطرح شد و از سال 88 در فهرست شرکت‌های قابل واگذاری قرار گرفتند.

قربانزاده گفت: از سه ماه گذشته ستاد آماده سازی پرسپولیس و استقلال برای واگذاری با حضور مدیران عامل دو باشگاه تشکیل شد و در این باره تشکر ویژه از وزیر ورزش، مسيولان و مدیران بورسی، سازمان مالیات و شخص وزیر اقتصاد دارم.

قربانزاده با اشاره به وظایف این ستاد اظهار داشت: از جمله وظایف این ستاد اصلاح ساختار دو باشگاه، تعیین تکلیف بدهی‌های دو باشگاه و مسايل مربوط به دارایی‌ها و مصوبات هیات وزیران و اموال غیرمنقول آنها و ... بوده است.

وی گفت: این دو باشگاه علی رغم مشکلات فراوان حايز شرایط واگذاری در فرابورس شدند و مهم ترین دستاورد این اتفاق شفافیت بوده است که شاهد آن بودیم که اسناد و وضعیت صورت حساب‌های مالی این دو باشگاه در کدال بارگذاری شده و هر باشگاه 40 سند مالی و غیر مالی را منتشر کرده‌اند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد : بزرگ ترین اتفاقی که رخ می دهد این است که از فردا مردم مالک 10 درصد سهام این دو باشگاه می شوند و امیدواریم وضعیت مدیریت و سهام داری به گونه‌ای باشد که بعد از شهریور ماه میزان سهام دولت در این دو باشگاه به کمتر از 50 درصد برسد.

 میزان سهام دولت در باشگاه پرسپولیس و استقلال نیمه دوم سال آینده به کمتر از 50 درصد می‌رسد

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد