«فتوسا» دومین عرضه اولیه فرابورس با پشتوانه اوراق تبعی

«فتوسا» دومین عرضه اولیه فرابورس با پشتوانه اوراق تبعی

فرابورس ایران به زودی میزبان عرضه اولیه 15 درصد از سهام شرکت تولید و توسعه سرب روی ایرانیان خواهد بود و بدین ترتیب دومین عرضه اولیه بازار سرمایه در سال 1400 در فرابورس با حداقل بازدهی 20 درصد سالیانه انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، مدیر عملیات بازار فرابورس با اشاره به اینکه این شرکت در شهریورماه 99 با نماد «فتوسا» در بازار دوم پذیرش شد و هفته جاری نوبت به عرضه اولیه آن رسیده است، گفت: درمجموع 75 میلیون سهم فتوسا برای عرضه اولیه در نظر گرفته شده که تامین مالی 50 میلیاردی را برای ناشر جذب می‌کند.

محمدصادق غزنوی این عرضه اولیه را دومین عرضه‌ اولیه‌ای دانست که با پشتوانه اوراق تبعی و تضمین سود سالانه حداقل 20 درصدی رقم می‌خورد و تاکید کرد: همزمان با تخصیص سهام فتوسا، معادل دارایی هر یک از خریداران سهام در این نماد در روز عرضه اولیه و همچنین صندوق های سرمایه گذاری در روز بعد عرضه اولیه، دارایی اوراق اختیار فروش تبعی با هدف بیمه سهام تخصیص می‌یابد.

غزنوی درباره سایر ویژگی‌های این عرضه اولیه اعم از دامنه قیمت و آن بخش از سهام که به عموم خریداران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص می‌یابد، عنوان کرد: تعداد 65 میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب روی ایرانیان چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه در دامنه قیمتی 7129 تا 7842 ریال به عموم عرضه می‌شود و 10 میلیون سهم نیز شنبه اول خردادماه 1400 به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص خواهد یافت.

وی حداکثر سهام قابل خریداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی را 130 سهم و حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه را بالغ بر یک میلیون ریال اعلام کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد