پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌آشنا برای هفته اول دی‌ماه

پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌آشنا برای هفته اول دی‌ماه

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته اول دی‌ماه 1400 را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در سبدی که شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری سهم‌آشنا، در تاریخ یکم دی‌ماه 1400 ارايه داد، نام چهار نماد «شپنا»، «کساوه»، «وبملت» و «ونوین» برای سرمایه‌گذاری در میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، «صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان» را برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان‌مدت شرکت سهم‌آشنا

سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» که 15درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا است. نماد شپنا، در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت پایانی 5,920ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، بهره‌برداری از طرح بهبود محصولات پالایشگاه را به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی 7,200ریالی را برای فجر مشخص کرده که معادل بازدهی حدود 21درصدی در میان‌مدت، برای سهامداران این شرکت است.

سهام شرکت صنایع‌ کاشی‌ و سرامیک‌ سینا که با نماد «کساوه» در بازار اول فرابورس معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا برای هفته آینده قرار گرفته است. کساوه که در پایان معاملات روز اول دی‌ماه، با قیمت 38,840ریال به استقبال هفته آینده رفته، هدف قیمتی 50,000ریالی و رشد حدود 29درصدی را در میان‌مدت پیش‌روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب کساوه که نشات گرفته از بهره برداری از طرح کاشی اسلب است، باعث شده تا این نماد 10درصد از پرتفوی پیشنهادی، هفته نخست زمستان 1400 شرکت سهم‌آشنا را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا حضور دارد؛ سهام بانک ملت، با نماد «وبملت» است. افزایش سودآوری ناشی از تسعیر ارز مهم‌ترین دلیلی است که این سهم از سوی سهم‌آشنا به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. وبملت در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی 3080ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت سهم‌آشنا، نماد وبملت در میان‌مدت با رشدی بالغ بر 21درصد همراه شده و به قیمت 3،750ریال خواهد رسید.

سهام بانک اقتصاد نوین با نماد «ونوین» که 10درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا است. نماد ونوین، در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت پایانی 3,660ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، وضعیت بنیادی مناسب را به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی 4,400ریالی را برای ونوین مشخص کرده که معادل بازدهی حدود 20درصدی در میان‌مدت، برای سهامداران این شرکت است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت سهم‌آشنا

در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امین آشنا ایرانیان، برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. این صندوق، اولین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی است که در سایت فیپیران، موفق به کسب درجه عملکرد 5ستاره شده است. همچنین این صندوق به طور ماهیانه سود تقسیم می‌کند و میانگین بازدهی آن بیش از 29 درصد بوده است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پیشنهاد کرده است که سهامداران 50درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم‌آشنا، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد