4 پیش‌بینی از بورس هفته آینده / بازار متعادل و مثبت می‌ماند؟

4 پیش‌بینی از بورس هفته آینده / بازار متعادل و مثبت می‌ماند؟

بازار سرمایه هفته گذشته با روند متعادلی به کار خود پایان داد و شاخص کل در محدوده یک میلیون و 316 هزار واحد قرار گرفت. روند بازار در روزهای آینده به چه شکل خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه هفته گذشته با روند متعادل به کار خود پایان داد و شاخص کل در محدوده یک میلیون و 316 هزار واحد قرار گرفت. روند بازار در روزهای آینده به چه شکل خواهد بود؟ چهار کارشناس در گفتگو با تجارت‌نیوز تحلیل خود را از بازار سرمایه در روزهای آینده ارايه دادند.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص کل پیش‌بینی کرد: با توجه به ناحیه مقاومتی یک میلیون و 340 به نظر می‌رسد که کماکان شاخص توان شکست این محدوده را نداشته باشد.

او ادامه داد: از طرفی با حمایت‌های صورت گرفته دولتی (کاهش نرخ بهره بین بانکی، افزایش نرخ فروش پالایشگاهی ها و..) ریسک‌های بزرگ از بازار دور شده و پیش‌بینی می‌شود که اصلاحات احتمالی، عمیق نخواهند بود، بنابراین نوسان شاخص در بازه 1300-1340 در روزهای پیش رو محتمل‌ترین گزینه رفتاری است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سهام هم در رابطه با بازار هفته آینده گفت: اصلاح عمیقی برای بازار نمی‌بینم اما رشد شارپی هم محتمل نیست. بازار در هفته آینده روندی متعادل و مثبت خواهد داشت.

محمد خیری، دیگر کارشناس بازار سرمایه معتقد است: به دلیل کمبود برق و قطعی‌های یک ماه گذشته در گزارشاتی که در چند روز آینده شرکت‌ها منتشر می‌شود کاهش تولیدات را به وضوح مشاهده خواهیم کرد. اگر این وضعیت ادامه‌دار باشد صنایعی ماند غذایی، سیمانی و… آسیب جدی خواهند دید.

او می‌گوید: عملی شدن وعده‌های دولت جدید به نظر می‌رسد با مشکل مواجه باشد. وعده عدم تامین مالی از بازار سرمایه با توجه به کسری بودحه سال جاری به نظر می‌رسد دور از انتظار باشد و دولت به دلیل نداشتن مسیرهای جایگزین مجبور می‌شود از بورس تامین مالی کند.

ایمان ريیسی، یکی دیگر از کارشناسان بازار سرمایه هم درباره روند بازار هفته آینده گفت: با توجه به جمیع جهات به نظر می‌رسد روندی مانند سال 1396 را در بازار شاهد باشیم. یعنی نه آن صعود وحشتناک نیمه اول 1399 را ببینیم و نه آن ریزش سنگین نیمه دوم را بلکه بازاری تحلیلی‌تر را در کنار چرخش نقدینگی در صنایع پیشتاز بازار شاهد باشیم.

او ادامه داد: به لحاظ تکنیکال در محدوده مقاومتی1300 تا 13200 عرضه‌ها همانطور که مشاهد می‌شود شدت گرفته است. اما در هفته پیش‌رو گزارش‌های عالی سه ماهه می‌تواند از این سد عبور کند. پیش‌بینی می‌شود منفی‌های شاخص می‌تواند فرصت ورود به سهم‌های ارزنده بازار باشد البته این در صورتی است که شاخص محدوده 1100 واحدی را از دست ندهد.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بوررس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد