صادرات 836 میلیون دلاری شرکت‌ های دانش بنیان

صادرات 836 میلیون دلاری شرکت‌ های دانش بنیان

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: شرکت‌های دانش بنیان در سه ماه نخست امسال 836 میلیون دلار کالا صادر کردند، در حالی که سال گذشته ارزش صادرات کالا‌های این شرکت‌ها 400 میلیون دلار بوده است.

بورس نیوز: مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در جمع اعضای اتاق بازرگانیصادرات 836 میلیون دلار کالای دانش بنیان از کشور مشهد اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در سه ماه نخست امسال 836 میلیون دلار کالا صادر کردند، در حالی که سال گذشته ارزش صادرات کالا‌های این شرکت‌ها 400 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به طور ویژه پیگیر توسعه صادرات خدمات فنی، مهندسی و محصولات شرکت‌های دانش بنیان است.

صفری ادامه داد: وزارت امورخارجه با هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت پیگیر افزایش تعداد رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور است. همچنین وزارت امورخارجه دوره‌های فشرده آموزش برای کارشناسان اقتصادی که قصد عزیمت به ماموریت و فعالیت در نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور را دارند برگزار کرده است تا ضمن به روزآوری اطلاعات اقتصادی کارشناسان با سفر آن‌ها به 20 استان کشور از نزدیک با ظرفیت‌های اقتصادی کشور آشنا شوند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: وزارت امور خارجه پیگیر توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی و آفریقایی و آمریکای لاتین است و تمامی سفرا و روسای نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور آماده ارايه خدمات به بازرگانان شرکت‌های ایرانی در راستای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی و شرکت دانش بنیان هستند.

صفری گفت: هم اکنون اولویت با افزایش مراودات ترانزیتی با کشور‌های همسایه است و سیاست ما همکاری اقتصادی 100 درصدی با افغانستان است. همچنین اولویت کاری ما ارايه خدمات برای تولیدات مشترک شرکت‌های دانش بنیان در خارج از کشور است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد