بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(11مهر) / ورود حقیقی‌ها به بازار تداوم نداشت

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(11مهر) / ورود حقیقی‌ها به بازار تداوم نداشت

افراد حقیقی امروز560میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات و همچنین سهام مجتمع جهان...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 560میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و 410میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 22درصد یعنی هزار و 600میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «مواد و محصولات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «تاپیکو»، «خبهمن» و «اتکای» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «فجهان»، «شتران» و «وغدیر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان معادل 94میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با برتری 35میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 53نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 145نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 290میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 800میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد