تحریم دولت بایدن علیه رمزارزها رسمی شد

تحریم دولت بایدن علیه رمزارزها رسمی شد

درست یک روز پس از آن که بحران مالی گروه املاک چینی بازار رمزارزها را هم تکان داد، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز با تایید اخبار غیررسمی روز‌های اخیر مبنی بر وضع تحریم‌های تازه علیه مبادله رمزارزها جو منفی حاکم بر بازار ارزهای رمزنگاری‌ شده را حفظ کرد.

یورو نیوز: درست یک روز پس از آن که بحران مالی گروه املاک چینی بازار رمزارزها را هم تکان داد، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز با تایید اخبار غیررسمی روز‌های اخیر مبنی بر وضع تحریم‌های تازه علیه مبادله رمزارزها جو منفی حاکم بر بازار ارزهای رمزنگاری‌ شده را حفظ کرد.

قیمت هر بیت‌کوین، پرخریدارترین رمزارز جهان، در آغاز معاملات روز سه‌شنبه بازار رمزارزها تا 34 هزار و 597 یورو سقوط کرد. این در حالی بود که بهای هر بیت‌کوین در ابتدای داد و ستدهای روز دوشنبه 40 هزار و 288 یورو بود. هر چند قیمت هر بیت‌کوین تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا 36 هزار و 676 یورو افزایش یافت ولی همچنان در پایین‌ترین حد از 7 اوت گذشته یعنی 45 روز گذشته قرار دارد.

در همین حال، قیمت اتریوم، دومین رمزارز پرخریدار جهان نیز از دو هزار و 837 یورو در آغاز معاملات روز دوشنبه به دو هزار و 447 یورو در ابتدای داد و ستدهای روز سه‌شنبه سقوط کرد و سپس تا دو هزار و 588 یورو بالا رفت که کمترین نرخ آن در یک ماه و نیم گذشته محسوب می‌شود.

نوسان نزولی قیمت رمزارزها در شرایطی رخ داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که مبادله رمزارزها را به دلیل استفاده گسترده از آنها در پولشویی از طریق حملات سایبری باج‌‌افزاری تحریم می‌کند.

نخستین اقدام دولت آمریکا علیه مبادله رمزارزها پس از آن صورت می‌گیرد که حملات سایبری طی ماه‌های گذشته چندین صنعت این کشور را فلج کرد و موجب تهدید برخی از سازمان‌های دولت ایالات متحده شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داده که دریافتی باج افزارها تنها در سال 2020 بالغ بر 400 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال 2019 چهار برابر شده است.

باج‌افزار(Ransomware) نوعی حمله سایبری است که در آن هکرها اغلب دسترسی به برنامه‌های مهم را مسدود کرده و برای باز کردن قفل آنها مقادیر مختلفی رمزارز مطالبه می‌کنند.

در جریان معاملات روز دوشنبه بازارهای مالی جهان نیز پدیدار شدن بحران مالی گروه املاک چینی اورگراند(Evergrande) به افت قیمت رمزارزها دامن زد. غول ساخت و ساز چینی در حال حاضر 255.7 میلیارد یورو به بانک‌ها و موسسات مالی چینی بدهکار است و برای پرداخت بهره بدهی خود با مشکل مواجه شده است. این رخداد ابتدا موجب کاهش 20 درصدی قیمت هر سهم این شرکت در مبادلات بورس هنگ‌کنگ شد و سپس موجب تضعیف یوان در برابر دلار آمریکا شد.

نگرانی حاکم بر بازار‌های مالی جهان در خصوص بازگشت رکود به چین و اقتصاد جهانی موجب شد تا فروش دارایی‌های پرریسک از جمله رمزارزها نیز در خرید و فروش‌های روز دوشنبه افزایش یابد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد