رشد 50درصدی سود عملیاتی وبملت

رشد 50درصدی سود عملیاتی وبملت

بانک ملت در ماه گذشته، بیش از دو هزار میلیارد تومان سود عملیاتی کسب کرد. همچنین تسهیلات اعطایی این بانک در مقایسه با ماه گذشته، افزایش دو هزار و 800میلیارد تومانی...

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ بانک ملت طی اطلاعیه‌ای که در سامانه کدال منتشر کرد، به تشریح عملکرد خود در مرداد ماه سال جاری پرداخت. بانک ملت در این مدت، بیش از 912هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون‌ دریافت کرد. با وجود اینکه این رقم نسبت به تیر ماه سال جاری، 18هزار و 810میلیارد تومان کاهش یافته است اما نسبت به مرداد سال 99، رشدی دو درصدی را ثبت کرده است. گفتنی است سپرده های قرض الحسنه جاری با تخصیص حدود 480هزار میلیارد از کل این مبلغ به خود، در این زمبنه پیشتاز است. 

از سویی دیگر، بانک ملت در مرداد ماه حدود 640هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد که این عدد نسبت به ماه گذشته، افزایش دو هزار و 800میلیارد تومانی را ثبت کرده است. علاوه بر آن، این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، تقریبا 70درصد افزایش یافته است. لازم به ذکر است بیش 55درصد از این مبلغ، از تسهیلات ارزی بانک ملت بدست آمده است.

پنجمین ماه سال 1400، حدود پنج هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی برای بانک ملت به ارمغان آورد. این رقم در مقایسه با ماه گذشته حدود 16درصد افزایش داشته و نسبت به مرداد ماه سال گذشته، بیش از دو برابر شده است.  همچنین مجموع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملت در مرداد ماه به دو هزار و 950میلیارد تومان رسید که حکایت از رشد سه میلیارد تومانی این مبلغ دارد. با این وجود این عدد نسبت به مرداد ماه سال 1399، حدود 106درصد رشد را تجربه کرده است.

با مقایسه درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملت می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد خوب این بانک در مرداد ماه، سود عملیاتی بیش از دو هزار و 50میلیارد تومانی را برای وبملت به همراه داشته که در یک سال گذشته بی سابقه بوده است. به طوری که سود عملیاتی وبملت در مرداد ماه، در مقایسه با تیر ماه سال جاری 50درصد و نسبت به مرداد سال گذشته، 106درصد افزایش یافته است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد