بورس امروز قرمز ‌می‌ماند/ روند صعودی از کی شروع می‌شود؟

بورس امروز قرمز ‌می‌ماند/ روند صعودی از کی شروع می‌شود؟

بازار در میانه امروز با معاملات منفی مواجه است. به نظر می رسد بورس امروز را قرمز پوش به کار خود پایان دهد.

.به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل در میانه بازار امروز با بیش از 12 هزار واحد افت در کانال یک میلیون و 430 هزار واحد قرار گرفته است. شاخص کل و شاخص هم‌وزن هر دو 0٫8 درصد منفی هستند.

فولاد و فملی همچنان بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل دارند. نماد بورس امروز با 52 درصد مثبت بازگشایی شد. در حال حاضر برای این نماد صف فروش تشکیل شده است.

اکثر گروه‌های بزرگ از جمله فلزات اساسی، بانک‌ها، فرآورده‎‌های نفتی، محصولات شیمیایی و خودرو در اکثر نمادها قرمز هستند.

روند نزولی بورس تا یک ماه و نیم دیگر تمام می‌شود

مصطفی مجد، کارشناس بازار سهام گفت: بازدهی YTM برای اسناد خزانه اصلاحی به 24 درصد رسیده است. این بالاترین رقم در یک سال گذشته است. تا دولت مجبور به فروش اوراق است نباید از بورس انتظار روند صعودی داشت.

وی اظهار کرد: روند نزولی حاکم بر بازار سرمایه از مرداد سال گذشته آغاز شده است. بازار روند صعودی یا نزولی قابل توجهی ندارد و اکثر سهم‌ها در یک حدود قیمتی به تعادل رسیده‌اند. در حال حاضر علی‌رغم منفی بودن بازار، قیمت‌ها دستخوش تغییر زیادی نمی‌شوند.

مجد افزود: دوره‌های رکود معمولا 20 ماهه است، الان حدود 17 ماه است که بازار تقریبا راکدی داشتیم. بعد از هر دوره رکود یک دوره صعود خیلی بزرگ تا حدود 40 ماه خواهیم داشت. با توجه به اتفاقاتی مثل رشد تورم، افزایش قیمت دلار و مذاکرات تا یک ماه و نیم آینده بورس روند صعودی خود را آغاز می‌کند.

این کارشناس بیان کرد: با بررسی دوره‌های تاریخی بازارهای مالی به این نتیجه می‌رسیم که موج نسبتا خوب صعودی برای بورس از یک ماه و نیم آینده آغاز خواهد شد.

وی گفت: حجم معاملات منفی زیاد است و بعید به نظر می‌رسد که بازار سبز به کار خود پایان دهد. در حال حاضر فلزات اساسی از جمله فولاد جزو ارزنده‌ترین سهام بازار هستند و نمی‌دانم چرا الان قرمز است.

 

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد