افتتاح پلاسکو به تعویق افتاد!

افتتاح پلاسکو به تعویق افتاد!

در حالی که پیش از این قرار بود، ساختمان جدید پلاسکو در روزهای پایانی آذر به بهره‌‌برداری برسد اما زمان افتتاح رسمی به دلیل عدم تايید ایمنی این ساختمان از سوی سازمان آتش نشانی تهران به زمان دیگری موکول شد.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که پیش از این قرار بود، ساختمان جدید پلاسکو در روزهای پایانی آذر به بهره‌‌برداری برسد اما زمان افتتاح رسمی به دلیل عدم تايید ایمنی این ساختمان از سوی سازمان آتش نشانی تهران به زمان دیگری موکول شد.

سی‌ام دی ماه سال 1395 ساختمان 15 طبقه پلاسکو پس از 54 سال در آتش سوخت و فرو ریخت. پس از این حادثه و در 25 خرداد 97 گودبرداری ساختمان پلاسکو با حضور محمد سعیدی‌کیا، ريیس وقت بنیاد مستضعفان آغاز شد.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پس از وقوع سانحه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو با هدف مساعدت به کسبه آسیب‌دیده و فارغ از وظیفه قانونی و با نگاه ملی تصمیم گرفت بنایی، فاخر، ارزشمند و برخوردار از تمامی استاندارد‌های ساختمان و شهرسازی با رعایت ضوابط روز طرح‌های بالادست که پاسخگوی ذینفعان باشد، احداث کند و بر اساس پروانه اخذ شده، احداث بنا در 20 طبقه (5 طبقه زیرزمین و 15 طبقه روی زمین) در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

بر همین اساس قرار بود ساختمان جدید پلاسکو در روزهای پایانی آذر ماه امسال به بهره‌‌برداری برسد اما این افتتاح به زمان دیگری موکول شد.

مهدی چمران؛ ريیس شورای شهر تهران درباره چرایی عدم بهره‌برداری از ساختمان جدید پلاسکو  گفت: ساختمان بازسازی شده پلاسکو که در حال تحویل است، هنوز از نظر ایمنی تايید نشده است.

وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی باید این ایمنی را تايید کنند و پیش از تایید نهایی نباید واحدهای تجاری در آن مستقر شوند.

اخیرا جلسه‌ای بین سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و بنیاد مستضعفان برگزار شده است و درباره ایمنی ساختمان پلاسکو تصمیماتی اتخاذ شده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد