توضیحات وزیر نیرو درخصوص آب خوزستان

توضیحات وزیر نیرو درخصوص آب خوزستان

وزیر نیرو با بیان اینکه در خصوص آب شرب و کشاورزی در استان خوزستان مساله کمی پیچیده است، گفت: اکنون آب از طریق طرح آبرسانی غدیر به 18 شهر استان خوزستان رسیده است، اما کیفیت آب به ویژه در سال‌های کم بارش مناسب نیست بنابراین پیش‌بینی شده بود منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند.

ایسنا: وزیر نیرو با بیان اینکه در خصوص آب شرب و کشاورزی در استان خوزستان مساله کمی پیچیده است، گفت: اکنون آب از طریق طرح آبرسانی غدیر به 18 شهر استان خوزستان رسیده است اما کیفیت آب به ویژه در سال‌های کم بارش مناسب نیست بنابراین پیش‌بینی شده بود منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند.

علی‌اکبر محرابیان امروز، پنجم شهریورماه در جریان سفر به خوزستان با تبریک هفته دولت اظهار کرد: امروز در اولین سفر ريیس جمهور به خوزستان به همراه برخی از اعضای هیات دولت، از نزدیک از اجرای برخی طرح‌های آب و فاضلاب به خوزستان بازدید کردیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شده است ولیکن مردم قهرمان این استان، گلایه‌های بحقی در این دو حوزه دارند.

وزیر نیرو گفت: علت اصلی گلایه مردم این است که بسیاری از طرح‌های آب و فاضلاب تکمیل نشده‌اند و مردم نمی‌توانند به طور کامل از مزایای این طرح‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه موضوع فاضلاب که موضوع مشترک اغلب شهرهای استان خوزستان است، افزود: با توجه به سطح بالای آب در این شهرها، دفع فاضلاب به خوبی انجام نمی‌شود بنابراین باید در تمام شهرها، تصفیه‌خانه‌های مدرن و به روز به همراه شبکه‌های دفع آب داشته باشیم.

محرابیان گفت: در سال‌های گذشته در اهواز در شرق کارون، تصفیه‌خانه‌ای با سرمایه‌گذاری سنگین اجرا شده اما شبکه دفع فاضلاب به طور کامل اجرایی نشده است و در مراحل ابتدایی قرار دارد. در بازدید امروز ريیس جمهور از این طرح، مشاهده شد که سرعت و پیشرقت کار کند است که مقرر شد منابع لازم زودتر تزریق شود تا این کار با سرعت انجام و مدت اجرا حداقل 50 درصد کاهش یابد. در این راستا کارگاه‌های متعددی در اهواز ایجاد خواهد شد تا سیستم فاضلاب سریع‌تر بهره‌برداری شود و فاضلاب شهر توسط این شبکه به تصفیه‌خانه برسد.

وی بیان کرد: در خصوص آب شرب و کشاورزی مساله کمی پیچیده‌تر است. اکنون سه طرح بزرگ آب در خوزستان داریم. طرح غدیر که آب شرب و بعضا کشاورزی 26 شهر استان خوزستان را تحت پوشش قرار می‌دهد و فاز اول این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده است. اکنون آب از طریق طرح آبرسانی غدیر به 18 شهر استان خوزستان رسیده است اما کیفیت آب به ویژه در سال‌های کم بارش مناسب نیست بنابراین پیش‌بینی شده بود منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند.

وزیر نیرو افزود: در حال حاضر طرح آبرسانی غدیر تقریبا متوقف است و بر اساس بازدید و بررسی‌های انجام‌شده، مقرر شده است با روش میانبر هر چه سریع‌تر آب با کیفیت دز را به ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس برسانیم و آب را وارد شبکه کنیم.

وی گفت: دو شبکه آبرسانی دیگر نیز در شمال شرق و جنوب شرق داریم که امیدواریم سرعت بیشتر پیدا کنند و هر چه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات مردم در زمینه آب و فاضلاب باشیم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد