افزایش 31 درصدی صادرات به عراق

افزایش 31 درصدی صادرات به عراق

سخنگوی گمرک از رشد 31 درصدی صادرات ایران به کشور عراق خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سید روح الله لطیف، سخنگوی گمرک گفت: در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، وارداتمان از عراق از لحاظ ارزش 430 درصد افزایش پیدا کرده و صادرات نیز 31 درصد رشد را تجربه کرده است. عراق دومین کشور خریدار کالا‌های ایرانی در چند سال اخیر بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چند مرز با این کشور ماه‌ها مسدود شد و مانند بسیاری از کشور‌ها تجارتمان در سال گذشته کاهش یافت.

وی افزود: خوشبختانه در پنج ماه نخست امسال با بی اثر شدن آثار کرونا بر تجارت خارجی روند تجارت خارجی کشور رو به رشد بوده و همین امر در خصوص عراق به عنوان دومین شریک صادراتی کشورمان نیز موثر بوده است. صادرات کشورمان به عراق تا پایان مرداد ماه، بیش از 12 میلیون و 24 هزار تن به ارزش سه میلیارد و 163 میلیون و 343 هزار و 248 دلار بوده است که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، از لحاظ وزنی 53 درصد رشد و از لحاظ ارزش 31 درصد رشد را شاهد بودیم.

سخنگوی گمرک در خصوص واردات از کشور عراق گفت: در 5 ماهه نخست امسال 313 هزار و 612 تن کالا به ارزش 175 میلیون و 989 هزار و 687 دلار نیز از عراق وارد کشورمان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 970 درصد و از لحاظ ارزش 430 درصد رشد را شاهد بودیم.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد