یک نوع وام مسکن افزایش می‌یابد؟ / مشمولان وام 200 میلیون تومانی

یک نوع وام مسکن افزایش می‌یابد؟ / مشمولان وام 200 میلیون تومانی

ريیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد وام مسکن 200 میلیون تومانی توضیحاتی را ارايه کرد. این مقام مسيول از طرح پیشنهاد افزایش وام مسکن روستای به 200 میلیون تومان خبر داد و گفت: سال 1410، جشن اتمام مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی برگزار می‌‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی امید گفت: از سال 84 تا امروز بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کرده است.

وی با بیان اینکه سال 84 فقط 7 درصد واحدهای مسکن روستایی در برابر زلزله مقاوم بود، افزود: امروز بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای کشور مقاوم‌سازی شده است.

ريیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سال 1410 جشن مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را برگزار می‌کنیم، یادآور شد: بر اساس برنامه ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 200 هزار واحد مسکن روستایی و 200 هزار واحد مسکن شهری را می‌سازد.

پیشنهاد وام مسکن 200 میلیون تومانی

نیکزاد با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای مسکن با محوریت مردم انجام می‌شود، در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه قرار است وام مسکن روستایی چه میزان باشد، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که وام مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یابد.

وی افزود: این پیشنهاد در جلسه آتی شورای عالی مسکن مطرح می‌شود که با توجه به علاقه ريیس‌جمهور به روستايیان با آن موافقت می‌شود.

ريیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: سود وام 200 میلیون تومانی 5 درصد و دوره بازپرداخت آن 20 ساله است.

نیکزاد تاکید کرد: در صورت تصویب وام مسکن 200 میلیون تومانی، شاهد تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها می‌شویم.

منبع: تسنیم

مطالعه بیشتر: شرایط جدید وام مسکن برای خرید خانه

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد