گزارش روزانه صندوق های ETF (1دی) / خروج پول سنگین حقیقی ها از صندوق های درآمد ثابت

گزارش روزانه صندوق های ETF (1دی) / خروج پول سنگین حقیقی ها از صندوق های درآمد ثابت

در بورس امروز 270میلیارد تومان دارا یکم و 485میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و 340میلیارد تومان رسید و مازاد...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با رقم 485میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم صندوق‌های ETF قرار گرفت.

دارندگان صندوق سهامی آوای معیار (آوا) رشد 6درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق مختلط ثروت‌آفرین پارسیان (ثروتم) با زیان 2.8درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (8.8درصد) در رابطه با صندوق سهامی افق ملت در زمان بازار رقم بخورد.

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 750میلیارد تومان مطابق با 32درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند.

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به 26میلیارد تومان رسید و بازدهی واحدهای این گروه به طور متوسط 0.1درصد ثبت شد.

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به دو هزار و 340میلیارد تومان رسید و مالکیت حقوقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل 250میلیارد تومان افزایش یافت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد