سامانه کدال، نقطه اشتراکی برای ناشران و اهالی بازار سرمایه

سامانه کدال، نقطه اشتراکی برای ناشران و اهالی بازار سرمایه

امروز هفتم مهر ماه، دهمین سالروز رونمایی از سامانه کدال است. سامانه‌ای که ناشران در آن اطلاعات خود را در آن با اهالی بازار سرمایه به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سامانه کدال به نشانی WWW.CODAL.IR به منظور مکانیزه کردن، جمع آوری، بررسی و انتشار اطلاعات مالی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس طراحی شده است.

طبق ماده 2 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و نظارت بر افشای اطلاعات با اهمیت توسط شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، تولید سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران کدال را به شرکت رایان بورس محول کرد.

از جمله اهداف این سامانه می توان به، تسریع در ارایه اطلاعات ناشران اوراق بهادار و افشای عمومی آن، ایجاد ساز و کاری جهت تسهیل فرایند تهیه و افشای اطلاعات، فراهم آوردن امکان دسترسی آسان استفاده کنندگان به اطلاعیه‌ها، فراهم آوردن امکان نظارت موثرتر بر نحوه ارایه و افشای اطلاعات، افزایش شفافیت اطلاعاتی از طریق کاهش دورە زمانی تهیه تا انتشار اطلاعات و افزایش هماهنگی واحدهای درون سازمانی و برون سازمانی و ارتقای سطح اطلاع رسانی اشاره کرد.

شرکت رایان بورس بر این باور است تا با بهره گیری از دانش جهانی و نیروهای متخصص ایرانی، بهترین تکنولوژی‌ها و راهکارهای فنی در حوزه طراحی و مهندسی نرم‌افزارهای تخصصی و سیستم های اطلاعاتی را در راستای سیاست‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ارايه کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد