خودرویی‌ها باطری شارژ می‌کنند

خودرویی‌ها باطری شارژ می‌کنند

روز گذشته شاهد برخی تحرکات مثبت در گروه بانکی بودیم که می‌تواند امروز نیز منجر به ادامه روند و نوسانات مثبت در بازار امروز شود.

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته شاهد رشد بیش از 8 هزار و 500 واحدی شاخص کل بودیم و شاخص کل با این افزایش، در پایان روز قبل به رقم یک میلیون و 157 هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز افزایش در حدود نیم درصدی را تجربه کرد و به رقم 383 هزار و 826 واحد دست یافت.

ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز در نخستین روز کاری از هفته جاری به بیش از 158 هزار میلیارد ریال رسید.

سیاست و اقتصاد کلان

وزیر امور اقتصاد و دارایی بابیان اینکه کاندیدا‌های ریاست جمهوری می‌توانند برای کسب اطلاعات درست اقتصادی با وزارت اقتصاد مشورت کنند، گفت: گفته‌شده دولت 300 هزار میلیارد تومان از بورس برای بودجه دولت تامین مالی کرده که اصلا چنین چیزی نیست.

دژپسند بیان داشت: لزوما بازار بدهی رقیب بازار سهام نیست و این دو می‌توانند مکمل هم کارکرد داشته باشند؛ لذا ما باید امکان اعمال مدیریت را باید برای سهام‌دار فراهم کنیم و این فرصت را باید دولت فراهم کند. خریدار اوراق در سال گذشته عمدتا کسانی بودند که نمی‌توانستند ازلحاظ قانون و مقررات در بازار سهام وارد شوند و لذا تنها گزینه آن‌ها بازار بدهی بوده است.

رشد اقتصادی کشور در فصل پاییز سال 99 به 3.9 درصد و رشد بدون احتساب نفت به 2.9 درصد رسید. نماگر‌های اقتصادی سه‌ماهه سوم را منتشر کرد که مهم‌ترین و جدید‌ترین آمار منتشرشده مربوط به تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه سوم سال 1399 است. بر این اساس در فصل پاییز رشد اقتصادی کشور با احتساب رشد بخش نفت به میزان 3.9 درصد بوده است.

اقتصاد کشور بدون احتساب نفت هم 2.9 درصد بوده است. در فصل پاییز رشد بخش نفت 9.7 درصد، بخش کشاورزی 5.2 درصد، صنعت و معدن 9.2 درصد، ساختمان 2.2 درصد و خدمات 0.1 درصد بوده است. با مقایسه تولید ناخالص داخلی فصول بهار، تابستان و پاییز در سال 99 و مقایسه آن با سال 98، مشخص می‌شود که رشد اقتصادی در 9 ماهه سال گذشته حدود 2.1 درصد بوده است.

بانک مرکزی اعلام کرد که در روز گذشته و در سامانه نیما، 121 میلیون دلار و با میانگین موزون نرخ دلاری معاملات 203،201 ریال معامله شد. در بازار نقدی نیز شاهد افزایش در حدود 100 تومانی قیمت دلار بودیم تا همچنان این ارز در کانال 23 هزارتومانی دادوستد گردد.

در خبری از صنعت شوینده‌ها، در حالی دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده اعلام کرده بود که با توافق به‌عمل‌آمده میان تولیدکنندگان قرار است هیچ تغییر قیمتی تا پایان خردادماه اجرایی نشود که قیمت انواع محصولات این بخش از دیروز 17 خردادماه تا 25 درصد گران شده است. بر اساس این ابلاغیه، از روز گذشته 17 خردادماه مایع دستشویی، مایع ظرف‌شویی، پودر و مایعات لباسشویی، صابون و خمیردندان 25 درصد و مابقی محصولات افزایش قیمت 20 درصدی را خواهد داشت.

بازار امروز

برای بازار امروز همانند روز گذشته انتظار رشد تدریجی را خواهیم داشت.

عرضه و یا عدم عرضه صف‌های خرید و روند‌های مثبت ایجادشده در گروه خودرویی، می‌تواند روند حرکتی سایر گروه‌ها را نیز مشخص کند. همچنین روز گذشته شاهد برخی تحرکات مثبت در گروه بانکی بودیم که می‌تواند امروز نیز منجر به ادامه روند و نوسانات مثبت در بازار امروز شود.


  • بیشتر بخوانید:
خبری از وعده وعید‌های انتخاباتی هم نیست

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد