عرضه تخم مرغ شانه‌ای 42500 تومانی

عرضه تخم مرغ شانه‌ای 42500 تومانی

یک مقام مسيول گفت: از امروز 17 مهر، عرضه تخم مرغ به طور گسترده و در سطح مراکز عرضه سراسر کشور، با قیمت شانه‌ای حدود 42 هزار و 500 تومان آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین دماوندی‌نژاد، سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید ماهانه تخم مرغ در کشور به حدود 100 هزار تن رسیده که این میزان از مصرف کشور کمی بیشتر است و به این ترتیب هیچ مشکلی در تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور و حتی افزایش ذخایر وجود ندارد.

وی ادامه داد: اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار هم توافقاتی برای واردات تخم مرغ از کشور ترکیه داشته که این واردات هم در حال انجام است.

دماوندی‌نژاد تاکید کرد: با توجه به واردات و مازاد تولید پیش‌بینی‌های لازم برای تامین افزایش تقاضای تخم مرغ هم صورت گرفته و به این ترتیب مشکلی هم در تامین مازاد تقاضای شش ماهه دوم سال وجود ندارد.

وی افزود: تمام تلاشمان این است که با حفظ تعادل بازار تخم مرغ آرامش به این بازار باز گردد.

دماوندی‌نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز واحد‌های تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار و همچنین دامداران خاطر نشان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و تامین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی نیاز مرغداران به نهاده برای ماه جاری و آینده به طور کامل تامین شده است.

وی افزود: برای جبران کاستی‌ها این نهاده‌ها به سرعت در حال رسیدن به گمرک و ترخیص هستند و در کوتاهترین زمان در اختیار واحد‌های تولیدی قرار میگیرند.

دماوندی نژاد تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته این تامین نهاده در ماه‌های پس از آبان نیز به مقدار مورد نیاز تامین و در اختیار دامداران و مرغداران قرار میگیرند.

منبع: فارس

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد