معضل جدید در بازار طلا / خرید طلای دست دوم زیاد شد

معضل جدید در بازار طلا / خرید طلای دست دوم زیاد شد

قیمت طلای 18 عیار با سه هزار تومان کاهش به یک میلیون و 35 هزار تومان رسید. ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: به دلیل کاهش قیمت طلا سرمایه‌گذاری در طلای نو کم شده اما تقاضا برای خرید طلای دست دوم زیاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به دلیل اجرت بالای طلای نو، مردم به خرید طلای دست دوم روی آورده‌اند. هر چند که به گفته نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران، فروش طلای دست دوم از نظر اتحادیه طلا ممنوع است اما به دلیل اجرت پایین آن، مردم از خرید طلای دست دوم استقبال می‌کنند.

چرا مردم خرید طلای دست دوم را به خرید طلای نو ترجیح می‌دهند؟ محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: اجرت طلا و اصل طلا گران شده است. از این‌رو از خرید طلای دست دوم استقبال می‌شود.

به گفته او خرید طلای دست دوم هم برخی از واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده و هم مردم را. چراکه واحدهای تولیدی نمی‌توانند طلای جدید بسازند و برخی از طلاهای دست دوم هم کد استاندارد و کد رهگیری ندارند و عیارشان هم مشکل دارد.

قیمت طلا فردا چه می‌شود؟ نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران پاسخ داد: انس جهانی طلا تا دو روز آینده تغییری نمی‌کند. با توجه به اینکه روز چهارشنبه نشست مشترکی با اتحادیه اروپا برگزار می‌شود ممکن است قیمت طلا در این روز اندکی نوسان داشته باشد. اما قیمت طلا فردا ثابت است.

سکه چقدر نوسان داشت؟

قیمت سکه نسبت به روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای 18 عیار با سه هزار تومان کاهش به یک میلیون و 35 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید تغییری نکرده و با قیمت 10 میلیون و 420 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه نسبت به روز گذشته با قیمت شش میلیون و 250 هزار تومان فروخته شد . ربع سکه هم تغییری نکرد و با قیمت چهار میلیون تومان داد و ستد شد و سکه گرمی به قیمت دو میلیون و 250 هزار تومان رسید. حباب سکه هم به 280 هزار تومان رسید.

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای طلا، صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز را مشاهده کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد