طلا باز هم گران شد + جزيیات

طلا باز هم گران شد + جزيیات

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد افزایش به 1798 دلار و 73 سنت رسید.

در حالی که اعلام برنامه فدرال رزرو برای انقباضی کردن سیاست پولی سبب شده تا ارزش دلار به بالاترین رقم یک ماه اخیر برسد قیمت طلا روز جمعه نوسان محدودی را شاهد بود و علیرغم افزایش اندک در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از ماه نوامبر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد افزایش به 1798 دلار و 73 سنت رسید. از ابتدای هفته تاکنون قیمت طلا حدود 2 درصد کاهش یافته که بیشترین افت از 26 نوامبر تاکنون است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.23 درصد افزایش به 1799 دلار و 20 سنت رسید.

پس از آنکه فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد در ماه های آتی نرخ بهره را بالا خواهد برد شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب به بالاترین رقم از جولای 2020 رسید.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز دیروز گزارش داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال گذشته شتاب گرفته و در سال 2021 بهترین عملکرد حدود 4 دهه اخیر را پشت سر گذاشته است.

افزایش نرخ بهره در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

نتیجه نظرسنجی رویترز نشان می دهد که تحلیلگران انتظار دارند به دلیل بالا رفتن نرخ بهره و رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا قیمت طلا در سال جاری و سال آینده کاهش یابد.

در حالی که تقاضا برای خرید طلا در چین و هند بالا رفته و کاهش دوران اوایل کرونا را جبران کرده است، بر اساس اعلام گمرک سويیس صادرات طلای این کشور در سال گذشته به بالاترین رقم از سال 2018 رسید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد