تزریق پول کارساز شد! / لغو عرضه اولیه بورس را مثبت کرد!

تزریق پول کارساز شد! / لغو عرضه اولیه بورس را مثبت کرد!

در جریان معاملات امروز بازار سهام تقاضا به برخی نمادهای شاخص‌ساز بازگشت و شاخص کل بعد از مدت طولانی مثبت شد. اما این روند مثبت چقدر پایدار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، تزریق پول به بازار سهام جواب داد و معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در برخی نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و همین موضوع شاخص کل را بعد از مدت‌ها مثبت کرد. هرچند کارشناسان عقیده دارند تعادل بازار سهام به مبالغ بیشتری نیاز دارد. به عقیده کارشناسان اعتماد نسبت به بازار سهام از بین رفته و همین موضوع باعث شده تا خروج پول حقیقی شدت بگیرد و از طرفی حقوقی‌ها نیز در پایان سال در حال خروج پول از بازار سهام هستند و فروش اوراق دولت نیز شدت گرفته.

به عقیده کارشناسان سیاست‌های بانک مرکزی نیز بازار سهام را تضعیف کرده و بانک مرکزی نرخ سود اسناد خزانه را افزایش داده است.

از طرفی سیگنال‌های سیاسی مثبتی نیز وجود ندارد و این موضوع باعث می‌شود بازار سهام واکنش منطقی نداشته باشد و درگیر جو هیجانی شود.

معاملات امروز در مدار مثبت دنبال می‌شود اما این روند مثبت پایدار نیست و باید فعلا برای متعادل شدن بازار سهام صبر کرد. همچنین مجموع ارزش معاملات از مرز 1600 میلیارد تومان عبور کرده است.

لغو عرضه اولیه روز چهارشنبه روند بازار سهام را تغییر داد و شاخص کل در چند دقیقه بیش از 3 هزار واحد رشد کرد و این درحالیست که بازار سهام با فشار عرضه همراه بود و این عرضه‌ها جای خود را به تقاضا در شاخص‌سازان داد.

به نظر می‌رسد حمایت‌ها از بازار سهام جدی است اما امید می‌رود این حمایت‌ها پایدار بماند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد