رکورد مصرف برق باز هم شکست

رکورد مصرف برق باز هم شکست

مصرف برق همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد به طوری که با گذشتن از مرز 64 هزار مگاوات، رکورد بی‌سابقه‌ای را از خود بر جای گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: مصرف برق همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد به طوری که با گذشتن از مرز 64 هزار مگاوات، رکورد بی‌سابقه‌ای را از خود بر جای گذاشت.

روند افزایشی مصرف برق با وجود همه توصیه‌ها برای رعایت مدیریت مصرف و نیز تداوم برخوردهای جدی با استخراج کنندگان رمز ارز که به صورت غیرمجاز از برق استفاده می‌کنند همچنان ادامه دارد و هر روز رکورد جدیدی ثبت می شود.

براین اساس، شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق روز گذشته کل کشور را منتشر کرد که براساس آن مصرف برق درساعت 12 و 54 دقیقه به 64 هزار و 46 مگاوات رسید.

این میزان مصرف درحالی است که در مدت مشابه پارسال 54 هزار و 225 مگاوات برق استفاده شده بوده که رشد 9 هزار و 821 مگاواتی را نشان می‌دهد.

میزان مصرف برق در بخش صنایع کشور در عین حال کاهش یافته و به رقم سه هزار و 804 مگاوات رسید.

روند افزایشی مصرف برق این بار در ساعت‌های عصرگاهی هم تداوم یافت به گونه‌ای که در ساعت 21 و 15 دقیقه به رقم بی سابقه 60 هزار 841 مگاوات رسیدو این درحالی است که در مدت مشابه پارسال میزان مصرف در این ساعت 54 هزار و 275 مگاوات بوده است.

البته تلاش برای استخراج غیرقانونی رمزارزها همچنان سایه خود را بر روند مصرف برق انداخته است؛ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) می گوید: تاکنون و از ابتدای طرح برخورد با استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز، بیش از 190 هزار دستگاه غیرمجاز کشف و جمع‌آوری شده است.

این روند و نیز استفاده مداوم از وسایل سرمایشی در این روزهای بسیار گرم، ایام سختی را پیش روی صنعت برق قرار داده که می‌تواند در صورت تداوم منجر به اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده شود.

پنجم تیرماه، سخنگوی صنعت برق گفت: این هفته شاید گرمترین هفته سال باشد و دما در اکثر نقاط به عددهای خیلی بالا خواهد رسید به گونه‌ای ممکن است 51 تا 52 درجه در خوزستان احساس شود و در نوار شمالی کشور نیز دما افزایش خواهد یافت.

به گفته رجبی مشهدی، این میزان مصرف منجر به این می‌شود که در میزان تامین نیروگاه‌ها که اکنون حدود 54 هزار مگاوات است تا میزان مصرف 62 هزار مگاوات، شکاف قابل ملاحظه‌ای رخ دهد و برای جبران این کمبود باید اقدام‌های مدیریت مصرف اجرایی شود.

سخنگوی صنعت با تاکید بر قطع برق دستگاه‌های اجرایی که همکاری با صنعت برق نکنند، ادامه داد: بخش صنعت و کشاورزی گرچه همکاری خوبی دارند اما اختلاف زیاد بین تولید و مصرف باید با مدیریت بیشتر صنعت و کشاورزی صورت گیرد و در بخش خانگی نیز باید رعایت بیشتری انجام شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: اگر همکاری خوبی صورت گیرد جدول‌های خاموشی اجرا نمی‌شود، اما اگر سقف مصرف که برای میزان مصرف هر استان تعیین شده رعایت نشده و از این میزان بیشتر شود، ناچار به خاموشی خواهیم بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد