بلومبرگ: اروپا 2 برابر کمک مالی آمریکا به اوکراین برای تحریم گاز روسیه هزینه کرده است

بلومبرگ: اروپا 2 برابر کمک مالی آمریکا به اوکراین برای تحریم گاز روسیه هزینه کرده است

خبرگزاری بلومبرگ نوشت که کشورهای اروپایی در نتیجه تحریم روسیه برای تامین گاز دو برابر هزینه کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین، متحمل هزینه شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری بلومبرگ، مستقر در نیویورک آمریکا، خبر داد که کشورهای اروپایی پس از کنار گذاشتن گاز روسیه، حجم زیادی از ذخیره گاز را در مخازن زیرزمینی خود صرف کردند.

این رسانه به نقل از بن مک ویلیامز، کارشناس مرکز تحلیلی بروگل مستقر در بروکسل، گفت: هزینه کل ذخایر سوخت 104.8 میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد که تمایل اتحادیه اروپا برای پر کردن مخازن قبل از شروع هوای سرد مستلزم خرید حداکثر گاز از منابع جایگزین از نروژ تا امارات متحده عربی است.

او با هشدار درباره اینکه هزینه‌های کشورهای اروپایی برای پر کردن تاسیسات ذخیره‌سازی در طول زمان روند صعودی خواهد داشت، گفت: هزینه‌های فعلی تقریبا دو برابر کل مبلغی است که ایالات متحده در کمک مالی به اوکراین ارايه می‌کند. این، ارقام بسیار بزرگی هستند، اما خطر این است که در سال آینده این ارقام حتی بیشتر افزایش یابد.

بلومبرگ به نقل از انیس جانبولد، ريیس تحقیقات بازارهای انرژی جهانی در مرکز آرورا در بریتانیا، گفت که زمستان سرد می‌تواند ذخایر فعلی را به طور کامل تخلیه کند و کشورها مسابقه جدیدی را برای پر کردن مخازن آغاز خواهند کرد.

کشورهای غربی به دنبال تحریم مسکو و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه با افزایش شدید قیمت انرژی و تورم مواجه شدند.

در شرایط قیمت بالای سوخت، به ویژه گاز، صنعت در اروپا تا حد زیادی مزیت‌های رقابتی خود را از دست داده است که بر بخش‌های بزرگی از اقتصاد سایه افکنده است و ایالات متحده و کشورهای اروپایی با تورم بی سابقه مواجه شدند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد