شرط مهم افزایش قیمت طلا چیست؟

شرط مهم افزایش قیمت طلا چیست؟

تحلیلگران عقیده دارند اگر پاول یک موضع سختگیرانه درپیش بگیرد، ارزش دلار بالا می‌رود و قیمت طلا تا سطح 1745 دلار پایین...

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کاهش ارزش دلار باعث بالا رفتن قیمت طلا در روز چهارشنبه شد. سرمایه‌گذاران تمام تمرکز خود را بر سخنان جروم پاول، ريیس خزانه‌داری آمریکا درمورد دورنمای سیاست پولی بانک مرکزی این کشور گذاشته‌اند.

انتظار می‌رود که پاول امروز در رویدادی در واشنگتن، سرنخ‌های بیشتری در مورد اقتصاد آمریکا و مسیر آتی سیاست‌های پولی این نهاد ارايه دهد. بازارها همچنین منتظر اطلاعات کلیدی حقوق و دستمزد ایالات متحده در اواخر هفته هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 2 دلار افزایش به 1754 دلار رسید.

شاخص دلار هم 0.1 درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد.

قیمت نقره امروز با 0.9 درصد افزایش به 21 دلار و 46 سنت رسید و پلاتین با 0.43 درصد افزایش 1009 دلار و 48 سنت معامله می‌شود.

سخنرانان نشست اخیر فدرال رزرو هشدار داده اند که تورم احتمالا تا سال 2024 نرخ های بهره را بالا نگه می دارد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر پاول یک موضع سختگیرانه درپیش بگیرد، ارزش دلار بالا می‌رود و قیمت طلا تا سطح 1745 دلار پایین می‌آید. اما اگر موضع پاول مسالمت‌آمیزتر باشد، طلا می‌تواند تا 1780 دلار بالا رود.

بالا رفتن نرخ بهره موقعیت طلا را به‌عنوان یک پشتوانه همیشگی و ایمن در برابر افزایش تورم و سایر بی‌ثباتی‌ها در سال جاری میلادی از بین برده است، چون هزینه نگهداری این فلز گرانبها را بالا می‌برد.

دراین‌بین، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور در 29 نوامبر کاهش یافته است. چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در دنیاست. بنابراین قیمت طلا برای بالا رفتن به یک چین مقتدر نیاز دارد تا تمایل سرمایه‌گذاران به ریسک‌پذیری را افزایش داده و تقاضا برای جواهرات را بالا ببرد. اگر مقامات چین کمی از سیاست کرونای صفر خود کوتاه بیایند، ارزش طلا افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد