لوازم خانگی بخرید، کارت هدیه بگیرید!

لوازم خانگی بخرید، کارت هدیه بگیرید!

با تشدید تحریم‌ها شرکت‌‌های لوازم خانگی کره‌ای از بازار ایران خداحافظی کردند. با رفتن این شرکت‌های مشوق‌های خرید لوازم خانگی هم برداشته شد. نایب ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از بازگشت‌ مشوق‌های لوازم خانگی خبر داد و گفت: چنانچه مردم لوازم خانگی ایرانی بخرند به آنها کارت هدیه با مبالغ 500 هزار تومان تا دو میلیون تومان داده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، با رفتن شرکت‌های کره‌ای از بازار لوازم خانگی ایران ترفند مشوق‌ها هم از این بازار جمع شد. در آن زمان فروشندگان لوازم خانگی معتقد بودند با اجرای طرح ممنوعیت واردات لوازم خانگی بازار پر از کالاهای قاچاق می‌شود و بنابراین فروش کالای قاچاق به همراه تخصیص کارت هدیه به مردم برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

این در حالی است که بازار لوازم خانگی این روزها در خواب زمستانی به سر می‌برد. تولیدکنندگان برای بازگشت رونق به بازار دوباره ترفند «لوازم خانگی ایرانی بخرید، کارت هدیه بگیرید.» را اجرا کرده‌اند.

حال به گفته نایب ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، کارخانه‌های تولید لوازم خانگی برای آن که با قیمت کالاهای قاچاق رقابت کنند خدماتی همچون حمل رایگان کالا، اعطای کارت هدیه با مبالغ 500 هزار تا دو میلیون تومان و افزایش سقف گارانتی به مردم ارايه می‌دهند تا بلکه بازار لوازم خانگی از خواب زمستانی بیرون بیاید.

محمد حسین اسلامیان معتقد است: فروش کالاهای خارجی بیشتر از کالاهای ایرانی است. قیمت کالاهای خارجی تاثیر مستقیمی بر قیمت کالاهای ایرانی گذاشته است.

او در ادامه توضیح داد: هزینه تولید آنقدر بالاست که تولیدکنندگان توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد. چرا که قیمت یک ماشین لباس‌شویی خارجی 12 میلیون تومان آب می‌خورد، قیمت همین کالای ایرانی هم همین قیمت تمام می‌شود. بنابراین مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد به جای خرید کالای ایرانی جنس مارک‌دار بخرد.

اما با توجه به افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی آیا تقاضایی برای آن وجود دارد؟ نایب ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به تجارت‌نیوز گفت: تا به امروز از سوی کارخانه‌ها هیچ کاهش قیمتی نداشتیم و تقاضا روز به روز کمتر می‌شود. لوازم خانگی در شرایطی ارزان می‌شود که نرخ مواد اولیه آن اعم از فولاد و پتروشیمی ارزان شود؛ این در حالی است که قیمت مواد اولیه در بازار روزانه نوسان دارد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد