واکنش افزایشی طلا به صحبت‌های ريیسی / اونس جهانی افزایش یافت

واکنش افزایشی طلا به صحبت‌های ريیسی / اونس جهانی افزایش یافت

اونس جهانی در بازار امروز روند افزایشی داشت و به نرخ 1782 دلار رسید. با افزایش قیمت دلار و اونس جهانی قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه افزایش پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز اونس جهانی طلا صعودی شد و به نرخ 1782 دلار رسید. قیمت دلار در بازار امروز روند افزاشی داشت و افزایش دو عامل اصلی و موثر در بازار طلا و سکه موجب افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز شد.

قیمت طلا 18 عیار امروز به یک میلیون و 146 هزار تومان افزایش پیدا کرد. قیمت مثقال طلا چهار میلیون و 965 میلیون تومان اعلام شد.

قیمت سکه در بازار امروز صعودی شد و در سایت اتحادیه طلا با قیمت 11 میلیون و 570 هزار تومان ثبت شد. در بازار آزاد نرخ سکه 11 میلیون و 640 هزار تومان اعلام شد.

مطالعه بیشتر: اولین واکنش دلار به صحبت‌های ريیسی / افزایش قیمت دلار امروز 27 مهر
ادامه شوک اوراق خزانه به طلا

قیمت طلا صبح روز دوشنبه در بازارهای جهانی کاهش یافت. اما تا زمان ثبت این گزارش به هزار و 768 دلار بازگشت. بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات‌متحده به غیر از اوراق 30 ساله، افزایشی بود و همین موجب شد‌ مسیر طلا برای شروع افت در ابتدای هفته هموارتر شود. بازدهی اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا در روز دوشنبه با رشدی 2 واحدی (هر واحد رشد برابر 01/ 0 درصد است) به بیش از 6/ 1 درصد رسید.

این رشد در اثر انتظارات ناشی از انتظار برای شاخص بازار مسکن ایالات‌متحده رخ داد. در این میان دلار نیز روند صعودی به خود گرفت و بر افت ارزش اونس جهانی دامن زد. شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر ارزهای یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس، دلار کانادا، کرون سويد و فرانک سويیس نشان می‌دهد در روز دوشنبه با رشدی 16/ 0 درصدی به بالای 94 واحد رسید.

اما در ادامه روز با افت اندکی در بازدهی اوراق خزانه‌داری و بازگشت دلار به زیر 94 واحد، طلای جهانی تمام ضررهای روز خود را جبران کرد و به مرز هزار و 770 دلار نزدیک‌تر شد. برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل انتظارات تورمی که در هفته‌های اخیر با انتشار داده‌های اقتصاد ایالات‌متحده ایجاد شده است، نرخ‌های بهره حداقل تا مدتی به‌طور چشم‌گیری افزایش نخواهند داشت و این می‌تواند برای سرمایه‌گذاران در حوزه کامودیتی‌ها به‌ویژه طلا خبر خوبی باشد. اما برخی دیگر از تحلیل‌گران معتقدند که رشدهای اخیر بازار رمزارزها و افت بازار سهام می‌تواند مسیر را برای طلا سخت‌تر کند.

مطالعه بیشتر: شوک اوراق خزانه به طلا / شروع ناامیدکننده اونس طلا در آغاز هفته
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد