آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن اعلام شد

آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مهلت ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن روز 15 دی ماه به پایان می‌رسد.

خبرگزاری رکنا: به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده» امروز (سه‌شنبه) درباره اینکه آیا امکان تمدید زمان ثبت‌نام مسکن ملی برای تهرانی‌ها وجود دارد، افزود: مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن روز 15 دی‌ماه به پایان می‌رسد و برای تهران نیز اکنون ظرفیت جدیدی مدنظر قرار نگرفته است.

وی توضیح‌داد: متقاضیان در تهران می‌توانند از چند گزینه برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند؛ نخست به شیوه خودمالکی، به این مفهوم که برای ساخت‌و سازها چه به صورت انبوه چه عادی در بافت فرسوده یا غیره از وام نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بدین صورت خودمالکان می‌توانند وام 450 میلیون تومانی را در تهران برای ساخت هر طبقه دریافت کنند که این رقم در کلان‌شهرها 400 میلیون، در مراکز استان‌ها 350 میلیون، سایر شهرهای کشور 300 میلیون و روستاها 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه‌داد: گزینه دوم، استفاده از مکان‌هایی است که دولت در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند که در کلان‌شهرها به دلایل مختلف از جمله سیاست کنترل جمعیت و نبودن زمین دولتی کافی، تامین مسکن به شهرهای جدید منتقل شده است.

محمودزاده گفت: بر این اساس متقاضیان تهرانی ثبت‌نام خود را در شهرهای جدید اطراف تهران تا 15 دی‌ماه ادامه دهند ضمن اینکه در آینده نزدیک ساخت دو شهرک جدید در حومه تهران و الحاق آن به طرح نهضت ملی مسکن اضافه خواهد شد.

اکنون 750 هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف از جمله کلنگ زنی، اجرا و ساخت قرار دارد.

از روز 28 مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در 31 استان آغاز شده است و تا 15 دی‌ماه ادامه دارد.

استفاده نکردن از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه دست‌کم پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود. درخصوص شرط تاهل، پنج گروه شامل خانم‌های بالای 35 سال، افراد دارای معلولیت بالای 20 سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای 45 سال و بیماران خاص، می‌توانند ثبت‌نام کنند. درباره نداشتن مالکیت نیز برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد