برآورد افزایش 10 درصدی سفرهای دریایی در نوروز

برآورد افزایش 10 درصدی سفرهای دریایی در نوروز

مجید علی نازی گفت: 64 لندینگ‌کرافت، 2هزارنفربرای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها،48 شناور مسافری دریایی و 120شناور امداد و نجات آماده خدمت‌رسانی به منظور انجام سفرهای دریایی نوروز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیل و تامین ایمنی سفرهای دریایی، اظهار کرد: در ارتباط با سفرهای دریایی نوروز 1402، کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیل و تامین ایمنی سفرهای دریایی تشکیل شد و از هم اکنون، بخش‌های مرتبط در حال آماده باش قرار گرفته‌اند و جلسات هماهنگی با تمامی نهادهای لشگری و کشوری در دستورکار قرار دارد و طبق دستورالعمل کمیته حمل‌ونقل دریایی فعالیت‌ها پیش خواهد رفت.

امکان جابجایی 2 هزار و 720 خودرو

وی ادامه داد: در همین راستا حدود 64 فروند لندینگ کرافت که می‌توانند 2 هزار و 720 خودرو را حمل کنند آماده شده است و بازرسی‌های مربوط به ایمنی و کنترل شناورهای مسافری و تفریحی صورت پذیرفته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شناورهای تفریحی از جلیقه‌ها و حلقه‌های نجات برخوردار خواهند بود تا شاهد ایمنی هرچه بیشتر سفرها و حفظ جان مسافران دریایی باشیم، عنوان کرد: همچنین به مالکان شناورهای مسافری الزام کرده‌ایم در خصوص نوسازی منسوجات، کفپوش‌ها و امکانات رفاهی داخل سالن‌ها، اقدام کنند.

2 هزار نفر برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها

علی نازی با اشاره به اینکه 2 هزار نفر برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها آماده هستند، گفت: 120 فروند شناور امداد و نجات برای شرایط بحران، اضطرار و واکنش سریع آماده شده اند و حدود 48 فروند شناور مسافری، آماده خدمت رسانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای افزایش ظرفیت مسافری دریایی کشور، اعطای وام تعمیرات شناورهای از رده خارج شده را در دستورکار قرار داده است، اعلام کرد: در این راستا، وام‌های مدت‌دار با بهره کم به مالکان شناورها اعطا می‌شود.

تمامی تمهیدات در حوزه ایمنی و رفاه مسافران دریایی اندیشیده شده است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تمامی تمهیدات در حوزه ایمنی و رفاه مسافران دریایی اندیشیده و تفاهم‌نامه ای نیز با سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در راستای استقرار 3 فروند هلیکوپتر در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان منعقد شده است تا در راستای امداد و نجات مسافران دریایی و شناورهای مسافری دریایی اقدامات لازم صورت گیرد.

علی نازی با اشاره به اینکه همچنین یک فروند جایروپلن در بوشهر برای پایش دايمی سواحل مستقر است، اظهار داشت: شناورهای امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی نیز در خدمت مردم هستند تا در شرایط اضطراری واکنش سریع را انجام دهند.

برآورد افزایش 10 درصدی سفرهای دریایی نوروز 1402

وی در مورد پیش بینی از انجام سفرهای دریایی طی ایام نوروز سال 1402، بیان کرد: بر اساس برآوردها با توجه به فروکش کردن شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته پیش بینی کرده‌ایم شاهد رشد 10 درصد افزایش میزان سفرهای دریایی در نوروز 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

شماره تلفن اضطراری 1550

وی با اشاره به اینکه شماره تلفن اضطراری 1550 مربوط به مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به صورت شبانه روزی در استان‌های ساحلی کشور تعریف شده است و فعالیت خواهد کرد، گفت: مردم می‌توانند در صورت بروز سانحه دریایی با همکاری پرسنل حفاظت و ایمنی شناورها شرایط را برای واکنش سریع مهیا کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد