آخرین خبر از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

آخرین خبر از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

عرضه اولیه ستاره خلیج‌فارس قرار بود بزرگترین عرضه‌اولیه امسال باشد که حتی پیش‌بینی می‌شد ارزش تعداد سهم برای متقاضیان تا پنج میلیون تومان هم برسد اما هنوز خبری از آن نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، سال 99 سهام شرکت‌های زیادی در بازار سهام عرضه شد اما هنوز شرکت‌های زیادی در صف عرضه اولیه هستند. عرضه‌های اولیه‌ای که گفته می‌شود دیگر اقبال سابق را میان سهامداران ندارند.

پتروشیمی‌ الوند، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش، فروشگاه شهروند، روزنامه همشهری، هلدینگ سیمان غدیر، تپسی و سرخ‌آبی‌ها از مهمترین عرضه‌ اولیه‌هایی هستند که گفته شده امسال به بورس می‌آیند اما تاکنون خبری نیست.

از ستاره خلیج فارس چه خبر؟

این لیست عرضه اولیه 16 نماد در حالیست که بزرگترین آن‌ها ستاره خلیج فارس است که حتی پیش‌بینی می‌شد ارزش تعداد سهم برای متقاضیان تا پنج میلیون تومان هم برسد اما هنوز خبری از آن نیست.

به عقیده کارشناسان حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش یافته و بازار سهام قفل در صف‌های فروش است اما مهم‌ترین عامل برای استقبال از عرضه اولیه پول است که فعلا کمبود پول در بازار سهام بیداد می‌کند. در شرایط کنونی که پول در بازار سهام کم است عرضه اولیه، سرمایه نیاز دارد و به نظرم با وضعیت موجود، بازار سهام کشش عرضه‌اولیه را ندارد. عرضه اولیه‌های قبلی نیز با استقبال خوبی همراه نشدند و حالا نیز با مشکل مواجهه‎‌اند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از مسيولان سازمان بورس به جایی نرسید و مسيولان سازمان در رابطه با عرضه‌اولیه ستاره ‌خلیج فارس پاسخگو نیستند. این در حالیست که کارشناسان عقیده دارند شرایط بازار برای عرضه اولیه مناسب نیست.

کارشناسان عقیده دارند عرضه ستاره خلیج‌فارس تا پایان سال بعید است و بازار سهام فعلا توانایی و کشش عرضه‌اولیه به بزرگی ستاره خلیج‌فارس را ندارد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد