تحلیل بورس؛ بازگشت بورس به مدار صعودی/ اصلاح بورس به خط پایان رسید؟

تحلیل بورس؛ بازگشت بورس به مدار صعودی/ اصلاح بورس به خط پایان رسید؟

بر اساس تحلیل کارشناسان با توجه به روند معاملاتی بورس امروز به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد و با...

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد 39هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و 571هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب 7738واحد و 415واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از هشت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حقوقی‌ها 280میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

جواد فلاحیان، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز برخلاف روزهای روزهای گذشته رالی صعودی خود را آغاز کرد و بلاخره از روند معاملاتی رنج و خنثی خارج شد. در ادامه تاثیرات حذف ارز 4200تومانی و افزایش تورم، بالا رفتن قیمت طلا و دلار نیز موجب شد تا انتظارات تورمی مجددا افزایش یابد. بنابراین می‌‌توان گفت در چنین شرایطی تمام بازارهای مالی تحت تاثیر قرار گرفته و با موج تورمی همراه می‌شوند.

وی بیان کرد: در معاملات امروز اغلب سهام بازار با رشد خوبی همراه شدند. به طوری که 74درصد از کل نمادهای معامله شده در بورس امروز در بازه معاملاتی مثبت معامله شدند و بیش از 120سهم به صف خرید نشستند.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: به نظر می‌رسد با افزایش ارزش معاملات به سطحی بالاتر از 10هزار میلیارد تومان روند صعودی بورس ادامه یابد و اتفاق مثبتی برای بازار و سهامداران رقم بخورد.

فلاحیان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به روند معاملاتی بورس امروز به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد و با افزایش حجم و ارزش معاملات رونق به بازار بازگردد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد