بزرگ‌ترین ملاک آلمان به دنبال کم کردن انرژی گرمایشی مستاجران

بزرگ‌ترین ملاک آلمان به دنبال کم کردن انرژی گرمایشی مستاجران

یکی از بزرگ ‌ترین شرکت‌های املاک و مستغلات آلمان می‌خواهد عرضه نیروی گرمایشی برای مستاجران خود در زمستان امسال را...

به گزارش خبرگزاری برنا، شرکت LEG Immobilien، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های املاک و مستغلات آلمان می‌خواهد عرضه نیروی گرمایشی برای مستاجران خود در زمستان امسال را محدود کند و از سیاستمداران خواست تا چنین اقدامی را قانونی کند.

لارس فون لاکوم، مدیر ارشد اجرایی این شرکت به روزنامه «هندلزبلات» آلمان گفت، در سایه جنگ اوکراین، فداکاری کردن ضرورت پیدا کرده است.

وی افزود: «برای این زمستان ما به یک گزینه قانونی نیاز داریم که به ما اجازه دهد دما (ساختمان‌ها)‌ را بیش از گذشته کاهش دهیم.»

در عین حال، وی هشدار داد: «اگر آلمان این «تصمیم سخت» را نگیرد با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد.»

این درخواست در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر اینکه مستاجران ممکن است، برای پرداخت اجاره بها با چالش مواجه شوند، مطرح می‌‌شود، چراکه افزایش هزینه انرژی که ناشی از کاهش عرضه گاز روسیه است، نرخ تورم را بالا برده است؛ این نرخ در ژوين به 8.2 درصد رسید.

فون لاکوم هشدار داد، بسیاری از شرکت‌های اجاره املاک کوچک‌‌تر برای بقا مبارزه خواهند بود، زیرا این شرکت‌ها مجبور بودند، از طرف مستاجران که تنها 20 درصد آنها می‌توانستند قبوض انرژی خود را پرداخت کنند، پیش ‌پرداخت‌‌هایی بپردازند.

به دنبال کاهش ارسال گاز روسیه به اروپا، کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در تامین منابع انرژی به ویژه انرژی گرمایشی در زمستان و تولید برق دچار مشکل شده‌اند و تلاش می‌کنند با کم کردن مصرف این خلا را جبران کنند که به گفته کارشناسان امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد