یافتن راه حل برای جلوگیری از تخلفات در توزیع قیر رایگان

یافتن راه حل برای جلوگیری از تخلفات در توزیع قیر رایگان

رییس کمیسون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه احتمالا طرح قیر رایگان در بودجه 1401 تصویب و گنجانده شود، خواستار یافتن راه حل هایی شد که مانع بروز تخلف در...

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ محمدصالح جوکار در واکنش به دیدگاه منتقدان که توزیع قیر رایگان زمینه‌ساز فساد است و باعث بر هم زدن بازار داخلی و صادراتی قیر می شود، گفت: نهادهای نظارتی باید به خوبی به این موضوع ورود کنند تا در این زمینه شاهد بروز فساد نباشیم.

جوکار اضافه کرد: اینکه در برخی از موارد شاهد تخلف در اجرای این طرح باشیم به معنای پاک کردن صورت مساله نیست بلکه باید برای آن راه حل پیدا کنیم تا کمتر شاهد این موضوعات باشیم که رانت و فساد ایجاد شود.

وی افزود: بودجه یا قانونی که تصویب می شود یقینا برای فرایندهای اجرایی آن نظارت خواهد شد و ساز و کارهایی برای آن تعیین می شود که برای قانون توزیع قیر رایگان نیز به همین صورت خواهد بود.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره بودجه سال 1401 با اشاره به اینکه مجلس بررسی های کامل خود را در این زمینه انجام می دهد، گفت: بودجه از سوی دولت تنظیم می شود اما مجلس این حق را دارد که به جزییات بودجه ورود کرده و برخی موارد را اصلاح کند، لذا احتمال دارد برخی از بخش های بودجه بر اساس اولویت گذاری ها کاهش یا افزایش پیدا کند.

طرح قیر رایگان از جمله بندهای پرحاشیه بودجه در چند سال اخیر بودجه که به اعتقاد کارشناسان این طرح که با هدف حمایت از راه های روستایی کشور به تصویب می رسد در عمل بخشی کمی از این اهداف اجرایی می شود و عمده منابع این طرح مورد سو استفاده افرادی خاص و محدود قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد