چه چیزی مانع رشد قیمت دلار است؟/ رشد پلکانی بهای سکه

چه چیزی مانع رشد قیمت دلار است؟/ رشد پلکانی بهای سکه

بازار طلا و سکه داخلی روز گذشته به تبع صعود قیمت دلار، مجددا رشد قیمت را تجربه کرد و یک پله دیگر به ارزش خود افزود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته‌‌‌ای که گذشت قیمت طلا در بازار جهانی رشد بسیاری به خود دید و به سطوح بالایی صعود کرد. با وجود کاهش اندک آن در روز جمعه، توانست بیش از دو دو درصد بازدهی مثبت ثبت کند. افزایش تنش‌‌‌های ژيوپلیتیکی و همچنین رشد تورم در سطح جهانی از عواملی است که روی نرخ طلا تاثیر گذاشته و باعث افزایش تقاضا برای این فلز زرد شده است.

اما رشد شدید شاخص دلار این روند صعودی طلا را محدود کرد و مانع از شتاب‌گیری و بازگشت آن به سطح روانی 2000 دلار شد. به باور تحلیلگران در صورتی که نگرانی‌ها نسبت به افزایش تورم کاهش یابد یا راه‌حل مشخصی برای بحران روسیه و اوکراین پیدا شود و همچنین سیاست‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره مشخص شود قیمت طلا می‌تواند تا 1900 دلار نیز کاهش پیدا کند.

بازار طلا و سکه داخلی

در شرایطی که بازار جهانی طلا تعطیل است، بازار طلا و سکه داخلی روز یکشنبه با توجه به صعودی شدن نرخ دلار، مجددا رشد قیمت را تجربه کرد و یک پله دیگر به ارزش خود افزود. به طوری که سکه امامی روز گذشته به قیمت 13‌میلیون و 340‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

بر این اساس گفتنی است که حباب این فلز گرانبهای داخلی به نزدیکی 300‌هزار تومان رسیده است. به باور برخی تحلیلگران افزایش قیمت انتهای وقت سکه نشان می‌دهد که بازیگران این بازار نسبت به آینده قیمت دلار خوش‌بین هستند و تصور می‌کنند که اسکناس آمریکایی به راحتی در بالای مرز 28‌هزار تومانی نوسان خواهد داشت.

اما در مقابل ترس از ریزش ناگهانی دلار و سقوط قیمت سکه نیز در بازار به دلیل مبهم بودن عوامل اقتصادی و غیر‌اقتصادی به چشم می‌خورد.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار نرخ طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد