عوامل مهم و تاثیرگذار در رشد صنعت بیمه

عوامل مهم و تاثیرگذار در رشد صنعت بیمه

نایب ريیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، توسعه فرهنگ بیمه را از عوامل مهم و تاثیرگذار در رشد صنعت بیمه عنوان کرد.

به گزارش برنا، ابراهیم کاردگر طی سخنانی در پنل تخصصی فرهنگ بیمه و ارتقای تاب‌آوری اقتصادی در دانشگاه الزهرا که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تبریک روز بیمه به فعالان این عرصه اظهار داشت: در برنامه های توسعه‌ای صنعت بیمه، از عوامل متعددی نام می برند که موجب رشد بیمه می‌شود. یکی از موارد تاثیرگذار در صنعت بیمه، بحث توسعه فرهنگ بیمه است که در این حوزه،کارهای بسیاری شده است.

کاردگر در ادامه عنوان کرد: بحث قوانین و مقررات از موضوعات اساسی در طرح تحول صنعت بیمه و هر صنعتی است. یکی از مواردی که در صنعت بیمه تاثیرگذار است فرهنگ بیمه است که اگر توسعه فرهنگ بیمه رخ دهد، موجب رشد و توسعه صنعت بیمه می‌شود، به بیان دیگر عدم توسعه صنعت بیمه، در عدم توسعه فرهنگ بیمه است. این عنوانی است که در اسناد بالادستی و سند چشم انداز آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نکته مهمی که در این صنعت باید به آن توجه کرد تنظیم قوانین و مقررات حاکم بر آن است. یعنی اینکه چه قاعده‌ای حاکم کنیم که موجب توسعه فرهنگ بیمه شود و یا لازم است چه نهادهایی ایجاد شوند که توسعه فرهنگ بیمه‌ای رخ دهد. همچنین این نهادها چه ارتباطی باید با یکدیگر داشته باشند؟ بنابراین این موارد باید به صورت شفاف و دقیق نوشته شود.

مدیرعامل بیمه دانا اشاره کرد: نکته بعدی بحث کنترل این قاعده و مقررات است. آیا فعالان این صنعت و اقتصاد، مقرراتی را که حاکم شده تا این بازی به نقطه توسعه اقتصادی و فرهنگی و صنعتی برسد، قاعده بازی را رعایت می کنند یا خیر؟ این گام سوم است که باید اتفاق بیفتد. امروز اگر ما برنامه طرح تحول و توسعه صنعت بیمه را می نویسیم، گام دوم آن و مهمترین گام یعنی تنظیم مقررات حاکم بر آن صنعت و گام سوم آن کنترل این قاعده و مقررات است تا به اهدافمان برسیم.

کاردگر در بخش دیگری از پنل با اشاره به مقاله‌ای در خصوص بررسی تاثیر پرداخت به موقع خسارت در صنعت بیمه تاکید کرد: پرداخت به موقع خسارت در صنعت بیمه بسیار حايز اهمیت است ما سرمایه انسانی بسیار خوبی را باید در شرکت بیمه داشته باشیم تا برخورد مناسب انجام شود.

پرداخت خسارت نیاز به نقدینگی دارد چراکه کاهش نقدینگی شرکت ممکن است منجر به این مسيله شود که پرداخت خسارت به موقع رخ ندهد. وقتی ارزیابی دقیقی از ریسک صورت نگیرد صنعت بیمه دچار اشتباه در ارزیابی ریسک می شود، بنابراین از یک سو ورودی نقدینگی صنعت بیمه کاهش پیدا می کند و از سوی دیگر هزینه های بیمه گری افزایش پیدا می‌کند این مسايل موجب می شود که پرداخت خسارت به موقع رخ ندهد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد