‌رد ادعای‌ سخنگوی هواپیمایی پاکستان‌/ تعمیر هواپیمای کشورهای خارجی در ایران

‌رد ادعای‌ سخنگوی هواپیمایی پاکستان‌/ تعمیر هواپیمای کشورهای خارجی در ایران

ريیس سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر بخش تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور ما به حدی از ظرفیت رسیده است که همه تعمیرات هواپیماهای ناوگان، در داخل انجام می‌شود، همچنین هواپیماهای چهار کشور دیگر برای دریافت خدمات تعمیرات و نگهداری به ایران اعزام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد محمدی‌بخش امروز در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران حج سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بخش تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور ما به حدی از ظرفیت رسیده است که اولا همه تعمیرات هواپیماهای ناوگان، در داخل کشور انجام می‌شود، علاوه بر این هواپیماهای چهار کشور دیگر برای دریافت خدمات تعمیرات و نگهداری به ایران اعزام می‌شوند که فعلا به دلیل شرایط تحریمی نمی‌توانیم اسامی این کشورها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنیم.

وی گفت: از هشت ماه قبل هیچ یک از هواپیماهای ایرانی برای تعمیرات به خارج اعزام نشده است و ‌همه گونه تعمیرات در داخل کشور انجام می‌شود، البته در حوزه تامین اقلام و قطعات که باید از کارخانه‌های سازنده تامین شود، با شرایط سخت تامین قطعه می‌پردازیم.

ريیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با بیان اینکه سازمان هواپیمایی با شرکت‌های دانش‌بنیان به تامین قطعات می‌پردازد گفت: بخشی از اقلام مصرفی در داخل کشور تامین می‌شوند، بخشی هم از خارج کشور وارد می‌شود.

محمدی بخش در مورد پروازهای چارتری گفت: با ابلاغ سازمان هواپیمایی مدیریت شده است فروش چارتری بلیت با محدودیت در بخش‌هایی انجام شود و به طور کامل حذف نشده بلکه در مسیرهای محدود و توسط شرکت‌های محدود انجام می‌شود.

وی همچنین در مورد پروازهای اربعین گفت: اجازه چارتر کردن پروازهای اربعین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهیم و شرکت‌های هواپیمایی باید فروش بلیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت مستقیم انجام دهند.

ريیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: البته طرف عراقی محدودیت‌هایی در فرودگاه نجف اعمال کرده است که به ازای هر نفر از مسافران 2.5 میلیون تومان درخواست می‌کند و ما در حال رایزنی هستیم.

وی اضافه کرد: پروازهای اربعین در محدوده 7 تا 10 روز انجام می‌شود که نیاز به برنامه‌ریزی خاصی دارد.

محمدی بخش در مورد ادعای سخنگوی‌ شرکت هواپیمایی پاکستان در مورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رویداد همجواری دو پرواز در آسمان ایران گفت: ‌‌‌‌‌‌‌این اظهارنظر غیرکارشناسی بوده چون محل رویداد در ایران بوده و باید به صورت رسمی توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود، بنابراین گزارش وی غیرکارشناسی بوده است.

وی اضافه کرد: خلبان مربوطه به دلیل اشتباه در درک و مفاهمه مکالمات و بدون هماهنگی با برج پرواز اقدام به کاهش ارتفاع به صورت خودسر کرده که با عکس‌ برج مواجه شده است. در این زمینه نوار مکالمات خلبان بازخوانی و پیاده‌سازی شده و به سازمان هواپیمایی پاکستان اعلام و مراتب از مجاری قانونی رسیدگی و تذکر داده می‌شود.

ريیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: مرجع رسیدگی به این رویداد سازمان هواپیمایی کشوری ایران و نه سخنگوی هواپیمایی پاکستان است.

معاون وزیر راه در مورد برنامه خرید هواپیماهای نو گفت: توسعه ناوگان هوایی در دولت قرار دارد که باید حتما انجام شود و از چند مسیر این مسيله پیگیری می‌شود. اولا ورود هواپیما و هلی‌ نو در شرایط تحریمی، ثانیا از طریق سرخط کردن هواپیماهای زمین‌گیر و همچنین خرید هواپیماهای نو؛ این موارد‌ در قرار دارد.

پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد