بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(6آذر) / فلزات اساسی، همچنان پیشرو در خروج پول حقیقی

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(6آذر) / فلزات اساسی، همچنان پیشرو در خروج پول حقیقی

افراد حقیقی امروز 530میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام سرمایه‌گذاری تامین...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 530میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و 460میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 25درصد یعنی 860میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 15درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «سرمایه گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شستا»، «فسبزوار» و «سمگا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «بورس»، «انرژی3» و «فولاد» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی     معادل 30میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بورس اوراق بهادار تهران با برتری 13میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 21 نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 123نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 60میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 510میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد