تشکیل کمیته مشترک وزارت اقتصاد و مجلس برای بررسی واصلاح بازار سرمایه

تشکیل کمیته مشترک وزارت اقتصاد و مجلس برای بررسی واصلاح بازار سرمایه

مجلستهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طرح این کمیسیون برای تشکیل کمیته مشترک وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی و اصلاح بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «غلامرضا مرحبا» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت:  کمیسیون اقتصادی امروز میزبان «احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و امور دارایی و «مجید عشقی» رییس سازمان بورس اوراق بهادار بود که وضعیت بازار سرمایه و مشکلات آن در نشست امروز بحث و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدا «محسن علیزاده» عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گزارشی را قرايت کرد که مهمترین محورهای آن ناترازی بازار سرمایه، جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری، جلوگیری از اتخاذ تصمیم‌های عجولانه، نظارت سیستمی در بازار سرمایه برای کاهش دخالت‌های انسانی، توجه همه ارکان دولت به بازار سرمایه، شفاف سازی در بازار بورس و ایجاد کانون سهامداران حقیقی از جمله مواردی بود که در این گزارش به آن اشاره شد.

مرحبا با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد و امور دارایی هم گفت: احسان خاندوزی ابراز امیدواری کرد که شرایط حاضر را بتواند به بهترین دوران همکاری بین دولت و مجلس تبدیل کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: وزیر اقتصاد به این موضوع تاکید کرد که باید ریل گذاری در بازار سرمایه اصلاح شود و برای طرح کمیسیون اقتصادی برای اصلاح بازار سرمایه نیز پیشنهاد داد که کمیته مشترکی میان وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس این طرح را بررسی کنند.

وی درباره سخنان «مجید عشقی» رییس سازمان بورس اوراق بهادر در جلسه امروز گفت: موضوع شفافیت دارایی شرکت‌ها و شفافیت در دعاوی حقوقی از جمله موارد طرح شده توسط رییس سازمان بورس اوراق بهادار بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس سازمان بورس اوراق بهادار پیشنهاد داد کمیته مشترکی بین بانک مرکزی و سازمان اوراق بهادار تشکیل شود تا فعالیت‌های تامین سرمایه و پرداخت سود از طریق سیستم بانکی را نظارت و رسیدگی کنند.

وی با اشاره به صحبت‌های عشقی مبنی به ورود ارزهای اولیه مناسب و شرکت‌های دانش بنیان به بورس اوراق بهادار افزود: نخستین شرکت دانش بنیان وارد بورس شده و در تابلو قرار گرفت و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم از تشکیل کارگروه مشترک استقبال کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان بورس اوراق بهادار باید از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تغییرات اساسی انجام دهد، خاطرنشان کرد: موضوع رمز ارزها نیز در جلسه امروز مطرح شد و به لزوم تعیین تکلیف این بخش نیز تاکید شد. چرا که باید سرمایه گذاری در بخش رمز ارزها در شرایط مطمين انجام شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد