شرکت برق: صادرات برق به کشور عراق نداریم

شرکت برق: صادرات برق به کشور عراق نداریم

استخراج رمرزارزها خیانت به کشور است و راه‌های خوبی برای شناسایی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری تسنیم: مسيولان هفته آینده را به دلیل افزایش دما هفته سختی برای برق کشور می‌دانند که چنانچه با صرفه‌جویی مدیریت شود به احتمال زیاد تابستان سخت و معضلات کمبود برق به پایان می‌رسد.

امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اظهار داشت: حدود 800 هزار مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 660 هزار مشترک خانگی، 28 هزار تعرفه عمومی، 8027 مشترک کشاورزی، 3267 میارم صنعتی و 90 هزار و 600 مشترک تجاری هستند.

وی عنوان کرد: حوزه خدمات‌رسانی شرکت توزیع برق بیش از 25 هزار کیلومتر در استان شامل 14 شهرستان، 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و در مجموع 99/97 درصد استان زیر پوشش شبکه توزیع است.

مرآتی با بیان اینکه از 2570 روستای دارای سکنه استان 2544 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند گفت: روستاهای بالای 10 خانوار دارای کد روستا از نعمت برق برخوردارند و برخی روستاهای دارای پنج خانوار نیز که به شبکه برق نزدیک باشند روشنایی دارند.

وی افزود: 18 هزار و 450 دستگاه ترانسفورماتور در کل استان وجود دارد و طول خطوط فشار متوسط 12 هزار کیلومتر و طول خطوط فشار ضعیف 7200 کیلومتر است و 35 پست فوق توزیع در اختیار استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدت زمان خاموشی در استان 247 دقیقه است که نسبت به میانگین کشور پایینتر است گفت: در طول چند روز گذشته خاموشی‌ها در استان بسیار کاهش یافته و در شهر کرمانشاه به صفر رسیده است.

مرآتی با اشاره به اینکه بار شبکه از ساعت 12 آغاز می‌شود افزود: مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف حتی با خاموش کردن یک لامپ 100 واتی برای مدیریت شرایط کمک کنند.

وی گفت: عدم توازن بین تولید و مصرف در روزهای اخیر، تمام شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای کشور را مجبور به اعمال خاموشی‌ها کرد و هر روز صبح سهمیه استان دریافت و برنامه زمانبندی برای خاموشی‌ها تهیه می‌شود که البته طی چند روز اخیر خاموشی‌ها بسیار کاهش یافته است.

مرآتی با اشاره به اینکه در شرکت توزیع کرمانشاه یک مرکز پایش و مانیتورینگ کنتور ادارات راه‌اندازی شده است افزود: در تمام اداراتی که در شهر کرمانشاه قرار دارند کنتورهایی نصب شده که مصرف آن‌ها در شرکت توزیع کنترل می‌شود و نیازی به بازدید حضوری نیست هرچند بازدیدهایی به صورت سرزده انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ادارات باید مصرف برق خود را در ساعت اداری نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دهند و بعد از ساعت اداری نیز بیشتر از 10 درصد مصرف برق نداشته باشند و به طور میانگین روزانه برق 50 اداره در استان قطع می‌شود و مدیران مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

مرآتی با اشاره به اینکه کمیته‌ای در استان برای جلوگیری از فعالیت رمرزارزها تشکیل شده است گفت: تعداد زیادی پرونده در این زمینه در حال رسیدگی است و برخورد جدی می‌شود.

وی افزود: براساس گزارشات هفته آینده به دلیل افزایش دما پیک بار خواهد بود و چنانچه مردم رعایت کنند از پیک سال 1400 عبور خواهیم کرد.

اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای غرب مسيولیت تامین و انتقال برق در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه چرخه تولید و تبدیل انرژی چند روش دارد عنوان کرد: 15 درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های آبی تامین می‌شود و برق منطقه‌ای غرب نیز دو نیروگاه آبی شامل سیمره با ظرفیت 500 مگاوات و نیروگاه داریان با ظرفیت 210 مگاوات دارد.

اسدی با بیان اینکه دو نیروگاه آبی برق منطقه‌ای غرب در دو ماه گذشته به دلیل کمبود بارش باران تولید برق نداشته‌اند گفت: حدود 14 نیروگاه بزرگ و کوچک در منطقه وجود دارد که غیر از دو نیروگاه آبی مابقی در مدار تولید قرار دارند و خارج شدن یک نیروگاه از مدار برابر با خاموشی یک سوم شهر کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه از 10 روز گذشته خاموشی خانگی به صفر رسیده و خاموشی صنایع به زمان پیک مصرف محدود شده است افزود: از چند روز گذشته به صنایع نیز اجازه داده شده از ساعت 10 شب بارگیری کنند.

اسدی گفت: یک میلیون و 730 هزار مشترک در سطح سه استان وجود دارد و چنانچه هر مشترک به میزان یک لامپ 100 واتی صرفه‌جویی کند در مجموع حدود 200 مگاوات صرفه‌جویی شده و می‌تواند به صنعت و تولید کمک کند.

وی با اشاره به معضل استخراج رمزارزها عنوان کرد: استخراج رمرزارزها خیانت به کشور است و راه‌های خوبی برای شناسایی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اسدی بیان کرد: شبکه برق کشور سراسری است و در گذشته برق به کشور عراق صادر می‌شد اما از نیمه اول خرداد ماه با دستور هیيت دولت صادرات به عراق به طور کلی قطع شده است.

اسدی گفت: مصرف پیک غرب کشور در 20 تیر 2030 مگاوات بوده در حالی که ظرفیت تولید 3800 مگاوات است و مصرف استان کرمانشاه نیز 900 مگاوات و تولید 1500 مگاوات بوده؛ بنابراین از نظر تولید در غرب کشور مشکلی وجود ندارد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد