بورس روز دوم 1400 را قرمز به پایان رساند / نماد شستا بازار را منفی کرد؟

بورس روز دوم 1400 را قرمز به پایان رساند / نماد شستا بازار را منفی کرد؟

بازار سهام در دومین روز از معاملات سال 1400 را با یک روند مثبت آغاز کرد اما با گذشت چند ساعت از معاملات روند منفی بازار آغاز شد و در پایان معاملات شاخص دو هزار و 700 واحد کاهش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در جریان معاملات امروز (هشتم فروردین) با یک حرکت نوسانی همراه بود. در ابتدای معاملات شاخص کل و شاخص هم‌وزن با یک عملکرد مثبت همراه بودند اما با گذشتن از آغاز معاملات رفته رفته حجم تقاضا کاهش یافت و با افزایش صف‌های فروش شاخص بازار منفی شد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با وجود اینکه در آغاز معاملات با رشد یک هزار و 500 واحدی همراه بود اما در پایان معاملات با افت دو هزار و 700 واحدی روبه‌رو شد و به کانال یک میلیون و 306 هزار رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن همچون روز گذشته با یک عملکرد مثبت روز دوم معاملاتی سال جدید را به پایان رساند.

ارزش معاملات امروز نسبت به روز گذشته کاهش داشت و همین مساله نشان دهنده وجود برخی از رفتارهای هیجانی در بازار است. کارشناسان معتقدند روند معاملات بازار امروز با توجه به بسته بودن نماد شستا در ابتدای معاملات و سپس باز شدن این نماد تحت تاثیر قرار گرفته و روند نوسانی بازار تا حدودی به عملکرد این نماد وابسته است. همچنین مشخص است که شستا در روند بازار امروز با وجود منفی شدن شاخص در پایان معاملات، بیش‌تر از هر نمادی تاثیر مثبت در بازار داشت.

نمادهای خودرویی که در ابتدای معاملات با افزایش حجم تقاضا همراه بودند با گدشت زمان جای خود را به صف‌های فروش نمادهای شاخص‌ساز فولاد، فملی و فارس دادند و روند بازار را با یک روند نوسانی همراه کردند و در نهایت موجب افت دو هزار واحدی شاخص کل شدند. همچنین تعداد نمادهای منفی در بازار امروز به بالای 250 نماد رسید که با توجه به تعداد نمادهای مثبت و منفی در ابتدای معاملات که نمادهای منفی به 180 نماد نمی‌رسید، تعداد قابل توجهی است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد