افتتاح راه آهن اردبیل؛ شهریور 1401

افتتاح راه آهن اردبیل؛ شهریور 1401

بر اساس برنامه‌ریزی در سفر استانی دولت سیزدهم به اردبیل، مقرر شد که پروژه تکمیل راه آهن این استان تا هفته دولت سال آینده به پایان برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ريیسی امروز (جمعه، 30 مهر) در ادامه برنامه‌های سفر استانی به اردبیل، از پروژه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد.

ريیس جمهور در این بازدید گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این پروژه تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: تامین مالی پروژه در برنامه بودجه 1401 لحاظ شده است.

ريیس جمهور گفت: انتظار مردم استان اردبیل برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این پروژه که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود، باید با جدیت تکمیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ريیسی با اشاره به نقش مهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی بار و مسافر در این استان حاصلخیز و گردشگرپذیر گفت: امیدوارم تا یکسال آینده سوت قطار در ایستگاه راه‌آهن اردبیل به صدا دربیاید، هرچند مدیران پروژه، وعده نزدیک‌تری داده‌اند.

وی با بیان اینکه در این سفر و سفر‌های دیگر با افتتاح و کلنگ‌زنی به معنای آغاز یک پروژه مواجه نیستیم، گفت: ما با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه هستیم که مردم را به ستوه آورده است. در هر منطقه‌ای که می‌رویم می‌بینیم پروژه‌های نیمه‌تمام مردم را عصبانی کرده و امیدواریم بتوانیم در این سفر‌ها برخی از انتظارات مردم را برآورده کنیم.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی 175 کیلومتر، از سال 1384 آغاز شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد