حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها

حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها

شورای عالی بورس در جلسه عصر امروز خود، در راستای شفافیت معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها و همچنین استفاده شرکت های کارگزاری از منابع مازاد خود در سرمایه گذاری در اوراق بهادار با پیشنهاد هیات مدیره سازمان مبنی بر حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها موافقت کرد.

محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: از سال 85  تا کنون و بر اساس ماده 31 آیین نامه معاملات  شرکت بورس اوراق بهادار تهران مصوب شورای عالی بورس، شرکت های کارگزاری، مدیران و پرسنل آن محدودیت هایی در خرید سهام داشتند. به طوری که شرکت های کارگزاری به اندازه سرمایه ثبت و پرداخت شده یا 70 درصد حقوق صاحبان سهام (هر کدام که کمتر بود)، امکان خرید سهام به نام شرکت کارگزاری را داشتند و همچنین مدیران و افراد شاغل در شرکت های کارگزاری نیز صرفا مجاز به خرید سهام تا سقف 250 میلیون ریال بودند.
وی ادامه داد: با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار شرکت های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار/ معامله گری می توانند از طریق سایر شرکت های کارگزاری و با رعایت دستورالعمل الزامات کفایت سرمایه و سایر قوانین و مقررات مرتبط، اوراق بهادار به نام خود معامله کنند.
عضو هیات مدیره سازمان بورس ابراز داشت: همچنین مدیران و پرسنل شرکت های کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها  نیز با رعایت قوانین و مقررات و با رعایت اصول و قواعد انصاف معاملاتی همچون اجتناب از معامله با اطلاعات نهانی و اجتناب از موارد تعارض منفعت، پیش دستی در انجام معاملات و استفاده از اطلاعات مشتریان، مجاز به انجام معاملات اوراق بهادار به نام خود هستند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد