پیش بینی بورس فردا 20 اسفند 99، بورس فردا چگونه است؟

پیش بینی بورس فردا 20 اسفند 99، بورس فردا چگونه است؟

امروز 19 اسفند 99 سرانجام شاخص کل توانست که کانال 1.2 میلیون واحدی را دوباره پس بگیرد، اما از اواسط بازار بر فشار عرضه‌ها افزوده شد و بیشتر سهم‌های بازار در ناحیه قرمزرنگ قیمت به کار خود پایان دادند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 19 اسفند 99 برای سومین روز متوالی شاخص کل رشد کرد و همه شاخص‌ها هم سبزپوش بودند.  

شاخص کل در بازار امروز توانست با رشد 10267 واحدی کانال 1.2 میلیون واحدی را پس بگیرد و در نهایت بر روی سطح یک میلیون و 210 هزار و 156 واحدی به کار خود پایان دهد.  

شاخص کل هموزن نیز با 292 واحد افزایش معادل 0.07 درصد به 432 هزار و 343 واحد رسید.  

از اواسط بازار امروز فشار عرضه‌ها زیاد شد و بیشتر نماد‌ها از جمله صندوق‌های دارایکم و پالایشی یکم در ناحیه قرمزرنگ قیمتی به کار خود پایان دادند.  

همچنین برای هجدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم که برای خود یک رکورد محسوب می‌شود. امروز دوباره خروج پول حقیقی از بازار شتاب گرفت و به 715 میلیارد تومان رسید.  

 
بورس فردا چگونه خواهد بود؟

مریم اعتماد تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس درباره بازار فردا گفت: به اعتقاد بنده بسیاری از سهام بنیادی کامودیتی صادراتی محور با توجه به رشد قیمت‌های جهانی و افزایش تقاضای جهانی بدلیل واکسیناسیون و کاهش نگرانی کرونا، ارزنده هستند. همچنین با روی کار آمدن بایدن انتظار می‌رود شاهد انعطاف در میان مدت در رابطه با تحریمهای مربوط به ایران باشیم. افزون بر این به نظر بنده روند دلار نیز در میان مدت با شیب ملایم صعودی خواهد بود.
وی درباره بازار فردا و روز‌های آینده اظهار داشت:، اما معضل فعلی بازار سرمایه و علت خروج نقدینگی حقیقی ها، عدم

اما معضل فعلی بازار سرمایه و علت خروج نقدینگی حقیقی ها، عدم اطمینان سهامداران نسبت به اتخاذ سیاست‌های یکباره بر صنایع مختلف و عدم حمایتهای مسولین نسبت به وضعیت فعلی می‌باشد که منجر به خروج نقدینگی حقیقی‌ها و سلب اعتماد نسبت به بازار شده و به نظرم تا زمانی که حمایت جدی از بازار صورت نگیرد و خالص خرید حقیقی‌ها منفی باشد شاهد تداوم روند فعلی و افت قیمت سهام خواهیم بود.

اطمینان سهامداران نسبت به اتخاذ سیاست‌های یکباره بر صنایع مختلف و عدم حمایتهای مسولین نسبت به وضعیت فعلی می‌باشد که منجر به خروج نقدینگی حقیقی‌ها و سلب اعتماد نسبت به بازار شده و به نظرم تا زمانی که حمایت جدی از بازار صورت نگیرد و خالص خرید حقیقی‌ها منفی باشد شاهد تداوم روند فعلی و افت قیمت سهام خواهیم بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به اینکه مهمترین معضل فعلی بازار عدم اطمینان سهامداران نسبت به شرایط موجود بازار سرمایه است؛ اینکه قوانین یکباره بدون پشتوانه صحیح وضع شود، سرمایه گذار بعلت اینکه دچار زیان سنگینی می‌شود در معاملاتش این نااطمینانی نسبت به اوضاع اقتصادی و شرایط حاکم بر بازار، حکمفرما می‌شود. این باعث می‌شود که سهامدار  استراتژی معاملاتی خود را به اشتباه بدلیل جو رفتاری حاکم بر بازار به کلی فراموش کند و در معاملاتش هیجان را دخیل نماید؛ لذا وقتی در اقتصاد کلان بی ثباتی وجود داشته باشد، با توجه به وظیفه تثبیت اقتصادی به عنوان یکی از وظایف مهم اقتصادی دولت، در اینصورت دولت لازم است به اتخاذ سیاست‌هایی که باعث کاهش نااطمینانی شود، اقدام نماید. چنانچه نااطمینانی در بازده سهام وجود داشته باشد، دولت برای رفع نااطمینانی و برگرداندن فضای اعتماد و اطمینان به بازار هزینه‌هایی را باید صرف کند که این هزینه‌ها موجب بزرگ‌تر شدن نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی (اندازه دولت) می‌شود که افزایش اندازه دولت بدلیل هزینه‌های تحمیل شده توسط نااطمینانی سبب کاهش رفاه و رشد اقتصادی می‌شود و در صورت عدم صرف این هزینه ها، منجر به فرار سرمایه از بازار سهام و کسری بودجه شدیدتر اقتصاد و بسیاری از هزینه‌های گزاف دیگر می‌شود. اما متاسفانه آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم، رها شدن بازار سرمایه در چنین شرایطی و عدم اتخاذ سیاست‌های لازم در جهت رفع نااطمینانی است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد