سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری فاینتک برای هفته آخر آذر

سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری فاینتک برای هفته آخر آذر

شرکت مشاور سرمایه‌ گذاری فاینتک، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته اول دی‌ماه 1400 را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در سبدی که شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری فاینتک، در تاریخ یکم دی‌ماه ارايه کرده نام سه نماد «ومدیر»، «شغدیر» و «شپدیس» برای سرمایه گذاری میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت چهار سهم «فولاد»، «مدیر»، «وغدیر» و «سشرق» را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت پیشنهاد داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان مدت شرکت فاینتک

سهام گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با نماد «ومدیر» که 15درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک است. این نماد، در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت پایانی 4,694ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک با توجه به P/NAVحدود 0.5 و نزدیک بودن سال مالی جهت دریافت سود نقدی، انتظار دارد هدف قیمتی 5،000ریالی برای ومدیر تحقق یابد که معادل بازدهی حدود 6درصدی در میان‌مدت، برای سهامداران ومدیر است.

سهام شرکت پتروشیمی غدیر که با نماد «شغدیر» در بازار اول فرابورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی فاینتک برای سرمایه‌گذاری در هفته اول دی‌ماه 1400 قرار گرفته است. شغدیر که در پایان روز یکم دی ماه، با قیمت 93,290ریال به استقبال هفته آینده رفت. P/Eآتی مناسب و فروش محصولات با نرخ بالاتر از قیمت‌های جهانی در بورس‌کالا، باعث شده تا این نماد 15درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت فاینتک را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی فاینتک جای گرفته، سهام شرکت پتروشیمی پردیس با نماد «شپدیس» است. P/Eآتی مناسب و نزدیکی مجمع سالانه جهت دریافت سود نقدی از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که این سهام از سوی فاینتک به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. شپدیس روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی 198,530ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت فاینتک، این نماد در میان‌مدت با رشد حدود 11درصدی همراه شده و به قیمت 220،000ریال خواهد رسید.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت فاینتک

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد بورسی «فولاد»، دیگر سهمی است که 15درصد از پرتفوی پیشنهادی این هفته فاینتک را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی فاینتک در این سبد پیشنهادی، فولاد که در آخرین روز معاملاتی قیمت 10,550ریالی را تجربه کرده، در بلندمدت، قیمت 14،000ریال را هدف گرفته است. در صورتی که فولاد به این قیمت دست پیدا کند، سهامداران آن، سود بیش از 32درصدی را کسب خواهند کرد. گزارش‌های میان دوره‌ای و ماهانه مناسب و همچنین P/E آتی کم‌تر از 5 نیز از جمله مهمترین دلایلی است که فاینتک سهام فولاد را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی خود قرار داده است.

در سبد پیشنهادی فاینتک، صندوق مدیریت ثروت بازنشستگان کشوری با نماد «مدیر» برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. دلیل انتخاب این صندوق از سوی فاینتک جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت؛ پرتفوی کم ریسک و بنیادی بوده، از طرفی هم عملکرد مناسبی را در بازار از خود به نمایش گذاشته است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک پیشنهاد کرده سهامداران 15درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند. نماد مدیر، در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت پایانی 9,833ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک نیز هدف قیمتی 15،000ریال را برای مدیر مشخص کرده که معادل بازدهی 52درصدی در بلندمدت، برای سهامداران این شرکت خواهد بود.

شرکت سیمان شرق با نماد بورسی «سشرق» سهم دیگری است که 15درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی فاینتک، سشرق که در آخرین روز معاملاتی هفته آخر آذرماه1400 قیمت 6,640ریالی را تجربه کرد، در بلندمدت قیمت 10،000ریال را هدفگذاری کرده است. در صورتی که سشرق به قیمت 10،000ریالی دست پیدا کند، صاحبان این سهم سودی بالغ بر 33درصد را به‌دست می‌آورند. P/E آتی مناسب و احتمال عرضه‌اولیه شرکت سیمان سفید شرق دلایلی هستند که فاینتک نماد سشرق را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی این هفته خود قرار داده است.

شرکت سرمایه‌گذاری ‌غدیر با نماد «وغدیر» آخرین گزینه پیشنهادی فاینتک در سبد پیشنهادی این هفته است که سهمی 10 درصدی از پرتفو را به خود اختصاص می‌دهد. وغدیر که روز چهارشنبه را با قیمت 15,290ریالی به پایان رسانده بود، طبق پیش‌بینی فاینتک در بلندمدت تارگت 22،000ریالی را تجربه خواهد کرد که به معنای کسب سودی حدود 43درصدی در بلندمدت است. فاینتک دلیل انتخاب وغدیر به عنوان سهمی مناسب جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت را P/NAV حدود 0.6 با احتساب پرتفوی غیربورسی و همچنین انتظار رشد شرکت‌های زیرمجموعه ذکر کرده است.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد