رشد قابل توجه تجارت مشترک ایران و روسیه در 2022

رشد قابل توجه تجارت مشترک ایران و روسیه در 2022

رایزن بازرگانی روسیه در ایران می‌گوید در نیمه نخست سال جاری میلادی مبادلات تجاری دو کشور حدود 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، رستم ژیگانشین در نشست آموزش تجارت با روسیه اظهار کرد: در جلسه اخیر روسای جمهور دو کشور در تهران بحث‌های زیادی در رابطه با توافقات و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور پیگیری شد و تلاش شد برای مشکلات راه‌حل‌هایی پیدا شود تا تجارت مشترک میان دو کشور افزایشی قابل توجه داشته باشد.

به گفته وی در ماه‌های گذشته قراردادها و توافقات مختلفی میان ایران و روسیه در حوزه‌های بانکی، حمل و نقل، نفت و گاز، ترانزیت و گمرک به امضاء رسیده است.

رایزن بازرگانی روسیه در ایران همچنین از تلاش برای راه‌اندازی مسیر ریلی رشت - آستارا با همکاری ایران، روسیه و آذربایجان خبر داد و افزود: ایران می‌تواند در حوزه‌های مختلف مانند پتروشیمی، مصالح ساختمان و حتی لوازم آرایشی و دارویی در بازار روسیه فعال شود و قطعا این موضوع قابلیت برنامه ریزی خواهد داشت.

همچنین در این نشست میرهادی سیدی – مشاور سازمان توسعه تجارت ایران – از برنامه ریزی برای نهایی شدن موافقت‌نامه تجارت ایران و اوراسیا در سه ماهه آینده خبر داد.

وی تشریح کرد: خوشبختانه در زمینه تجارت آزاد میان دو طرف فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته و با نهایی شدن بررسی‌ها و تایید مقامات هر شش کشور تجارت ایران و اوراسیا آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد