"ارفع" در خردادماه با کاهش فروش مواجه بود

"ارفع" در خردادماه با کاهش فروش مواجه بود

بیشترین درآمدی که در این ماه

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، ارفع در تیر ماه تاکنون 30 هزار تن شمش در بورس کالا عرضه کرده است که با 63 هزار تن تقاضا مواجه شد و 25 هزار تن از این مقدار با میانگین قیمت 13.297 تومان در هر کیلوگرم معامله شد. میانگین قیمت شمش بلوم ارفع در بورس کالا در فصل زمستان سال گذشته 11.153 تومان به ازای هر کیلو و در فصل بهار 12.044 تومان رقم خورده بود.

شمش ارفع حدود یک ماه است که در بالای 13 هزار تومان قیمت می‌خورد.

این محصول با ثبت قیمت 13.421 تومان در هفته گذشته، رکورد جدیدی بر جای گذاشت. قیمت بیلت ایران فوب خلیچ فارس در هفته اخیر به 602 و قیمت اسلب به 775 دلار در تن رسیده است.

شرکت آهن و فولاد ارفع در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خردادماه سال جاری میزان درآمد‌های شناسایی‌شده طی دوره یک‌‎ماهه را برابر با مبلغ 7.773 میلیارد ریال گزارش کرده که در بازار‌های داخلی و صادراتی این درآمد حاصل‌شده، مجموع درآمد‌های به‌دست‌آمده از ابتدای سال مالی تا پایان خردادماه این شرکت فولادی به میزان 16.730 میلیارد ریال بوده، میزان سرمایه ثبت‌شده این شرکت فولادی 12 هزار میلیارد ریال اعلام‌شده است.

درآمد‌های شناسایی‌شده آهن و فولاد ارفع

بر پایه این گزارش، شرکت آهن و فولاد ارفع در پایان خردادماه سال جاری میزان درآمدی که کسب کرده نسبت به ماه گذشته با افزایش 40 درصدی روبه‌رو بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز با رشد 28 درصدی مواجه بوده، بیشترین درآمدی که در این ماه "ارفع" به دست آورده از فروش «شمش فولادی صادراتی» با 4.080 میلیارد ریال بوده، همچنین میزان نرخ فروش این محصول 130.557.020 ریال گزارش‌شده است.

مقدار فروش محصولات شرکت "ارفع"

بر اساس این گزارش صورت گرفته، شرکت آهن و فولاد ارفع در پایان خردادماه سال جاری فروش محصولات خود را طی این دوره برابر با 60.265 تن اعلام کرده که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش در بازار صادراتی و متعلق به «شمش فولادی» با 31.252 تن بوده است.

مقدار فروش محصولات آهن و فولاد ارفع نسبت به ماه گذشته افزایش 29 درصدی را به دنبال داشته و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز 45 درصد کاهش فروش را تجربه کرده، از ابتدای سال مالی تا پایان خردادماه فروش محصولات این شرکت فولادی 138.621 تن اعلام‌شده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افت را به دنبال داشته است.


  • بیشتر بخوانید:
رشد 10 درصدی نرخ شمش فولاد ارفع در اردیبهشت ماه

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد