50 درصد مالیات کشور در تهران دریافت می شود

50 درصد مالیات کشور در تهران دریافت می شود

داود منظور، ريیس سازمان‌ امور مالیاتی کشور در جریان این جلسه اظهار کرد: در این دوره، همکاری متفاوتی را با شهرداری...

وی گفت: بنای ما این است تا فشار به بخش رسمی اقتصادی کشور وارد نشود و بیشترین تمرکز ما قطعا بر روی فرار مالیاتی خواهد بود.

منظور در ارتباط با وصول مالیات در سال گذشته عنوان کرد: در سال 1400، حدود 354 هزار میلیارد تومان مالیات را وصول کردیم که از این مبلغ 306هزار  میلیارد، مالیات بر ارزش افزوده بوده است که نسبت به سال گذشته 59 درصد افزایش داشته است. در سال جاری، یک جهش قابل ملاحظه ای در میزان مالیات داشته ایم که نسبت به بودجه مصوب، 62 درصد افزایش داشته است.

منظور ادامه داد: افرادی که برای پرداخت مالیات شناسایی شده اند و اظهار نامه خود را ارسال نکرده اند، در بخش فرار مالیاتی قرار می گیرند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اشراف کامل اطلاعاتی داریم

ريیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از طریق کنترل فیش های بانکی، دستگاه های کارتخوان، جریان بارنامه ها و همچنین میزان واردات، اشراف کامل اطلاعاتی را بر روی افراد داریم که سهم آن ها در پرداخت مالیات چقدر است.

وی ادامه داد: افزایش تمکین مالیاتی و همچنین میزان ابراز مالیات نسبت به سال گذشته 2 برابر شده که ناشی از آن است  که مودی ها می دانند نسبت به آن ها اشراف کامل را داریم.

باید به مالیات اصناف نگاه جدی داشت

داود منظور گفت: در گذشته نسبت به مالیات اصناف نگاه جدی وجود نداشت و باعث این شده بود تا اذ 6 میلیون واحد صنفی، فقط 17هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شود. این در صورتی است که 40 درصد اقتصاد کشور در دست اصناف است.

او ادامه داد: در بحث فرار مالیاتی تمرکز زیادی را داریم و آماری را از دلال های ارز استخراج کرده ایم که شامل همه اطلاعات آن ها است. مبادلات رمز ارز ها و همچنین طلا و سکه بیشترین فرار مالیاتی را دارند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد