برگزاری آزمون های پایان دوره بازار سرمایه برای افراد ورودی جدید است

برگزاری آزمون های پایان دوره بازار سرمایه برای افراد ورودی جدید است

بهشتی سرشت گفت: با آزمون های پایان دوره به دنبال پایان شایعات هستیم.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در حاشیه نشست برنامه رونمایی از سامانه جدید برگزاری آزمون‌های حرفه بازار سرمایه علیرضا قنادان مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس  در رابطه با نقش آموزش گفت: شاید یکی از موضوعات مهم بحث آموزش باشد که یکی از ماموریت‌های مهم شرکت توسعه و آموزش بورس است.

او ادامه داد: فرهنگ سهامداری با آموزش متفاوت است گروه هایی وجود دارند که اصلا به نیاز‌های آموزشی خود نرسیده اند و برای فرهنگ سازی مجموعه، اقداماتی هست که ما به سراغ افراد می‌رویم که برای آن برنامه‌های مختلفی داریم و در حال توسعه آن هستیم.

مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس تصریح کرد: در حوزه آموزش مخاطب به دنبال گذراندن آموزش است که افراد به 4 دسته تقسیم می‌شوند؛ گروه اول مردم عادی هستند که مهم‌ترین روش برای آن‌ها روش غیر مستقیم است و باید یک سری اطلاعات در زمینه و برخی موارد مانند کنترل ریسک را آموزش ببینند.

او ادامه داد: گروه دوم افرادی هستند که در حوزه تخصصی در حال فعالیت هستند. دسته بعد مجموعه ناشران هستند، به طور کلی و با دید وسیع‌تر و دسته آخر که مهم‌ترین آن است در سطح سیاست گذاران است افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما از جزییات آن اطلاعات کامل ندارند.

مصطفی بهشتی سرشت معاون اجرایی سازمان بورس تصریح کرد: کمتر از 4 درصد سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم است در حالی که در برخی از کشور‌ها این عدد 70 درصد است، بنابراین ما در این حوزه بسیار با دنیا فاصله داریم. با گسترش سرمایه گذاری غیر مستقیم ان شاالله شاهد فراز و فرود کمتری خواهیم بود.

بهشتی در رابطه با آزمون تخصصی بازار سرمایه اظهار کرد: در گذشته در زمینه بحث mba بازار سرمایه یک تردید‌هایی ایجاد شده بود. در چند ماه گذشته به دنبال شفافیت در این زمینه بوده ایم و خوشبختانه توانسته‌ایم از آن دفاع کنیم و آن را تثبیت و توسعه دهیم. موضوع آزمون پایان دوره برای افراد ورودی جدید است و افراد دیگر هیچ کدام نیاز به آزمون پایان دوره ندارند.

این مقام مسيول در ادامه اظهار کرد: یک بخش از علت وجود این آزمون به دلیل شایعه‌هایی مربوط به نظارت‌ها بوده است. در برخی از شایعه حتی فروختن مدرک هم مطرح بود که برای برطرف شدن این شایعات بحث آزمون پایان دوره مطرح شد که این آزمون مانند آزمون جامع است و شروط آن هنوز اعلام نشده و سختگیرانه اصلا نیست و ما فقط به دنبال خاتمه دادن به شایعات بی اساس هستیم.

در ادامه قنادان گفت: چند تسهیل در دبیر خانه انجام شده است. در گذشته فقط پذیرش از افراد شاغل در نهاد‌های مالی است، اما حال دست آموزشگاه‌ها باز شده است. افراد اگر علاقه مند به دریافت گواهینامه حرفه‌ای باشند، می‌توانند در آزمون پایان دوره نیز شرکت کنند و دوره دو ساله به دو دوره یک ساله با دو مدرک حرفه‌ای شکسته شده است، موضوع بعد اینکه در زمینه با آزمون باید گفت نرخ قبولی از این آزمون‌ها می‌تواند ملاک بر کیفیت آموزش موسسات باشد.

بهشتی در رابطه با استاندار سازی آزمون‌ها گفت: در این زمینه بازنگری‌هایی نیز صورت خواهد گرفت. به طور متوسط نرخ قبولی در آزمون‌ها 20 درصد است، caf به عنوان یک آزمون بین المللی نرخ قبولی اش در آزمون‌های 10 درصد است که با توجه به مراحل مختلف یک در 1000 است که با توجه به درصد قبولی آزمون‌های ما این موضوع نشان دهنده مطلوبیت و استاندارد بودن آزمون‌های ما است.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد