آینده قیمت طلا در بهار 1400 / سکه 9 میلیون تومان می‌شود؟

آینده قیمت طلا در بهار 1400 / سکه 9 میلیون تومان می‌شود؟

قیمت طلا در روزهای پایانی اسفند ماه اکرچه با نوساناتی همراه بود اما در یک محدوده مشخص در نوسان بود. اکنون بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا می‌گوید قیمت طلا در بهار 1400 جهش خاصی ندارد و نوسان آن اندک است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در روزهای پایانی اسفند ماه نوسان زیادی داشت. یک بار قیمت طلا روند نزولی داشت و بار دیگر روند افزایشی. فعالان بازار طلا حالا اما معتقدند که قیمت طلا در بهار 1400 تغییر خاصی ندارد و نوسانات آن محدود است. اما این نوسان کاهشی است یا افزایشی؟

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا در بهار 1400 جهش خاصی ندارد و نوسان آن اندک است

برخی فروشندگان طلا معتقدند تولید انبوه واکسن کرونا، قیمت انس جهانی را کاهش می‌دهد و کاهش همزمان قیمت دلار در داخل می‌توان قیمت طلا را ارزان کند. سید محمود فضل آذر شربیانی با تایید چنین احتمالی می‌گوید: چنانچه انس جهانی طلا و قیمت دلار کاهش چشم‌گیری داشته باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت سکه به کانال 9 میلیون تومان می‌رسد. در غیر این صورت طلا در سال 1400 اندکی نوسان دارد.

آیا سرمایه‌گذاری در مصنوعات طلا در سال 1400 جذابیت دارد؟ به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا، سرمایه‌گذاری در بخش طلا همیشه جذاب است؛ چراکه خانواده‌ها در مواقع ضروری طلا یا سکه را به پول تبدیل کرده و نیاز خودشان را از طریق فروش طلا تامین می‌کنند.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا در نیمه نخست سال 1400

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد