قوه قضاییه: رای پرونده عراقچی و سیف نقض نشده

قوه قضاییه: رای پرونده عراقچی و سیف نقض نشده

ذبیح الله خدايیان در خصوص آخرین وضعیت پرونده موسوم به مدیران بانکی از جمله، ولی الله سیف و عراقچی اظهار داشت: در این پرونده متهمان تقاضای اعمال ماده 474 کرده بودند که این درخواست بررسی شد. وی افزود: دیوان عالی کشور اعمال ماده 474 را تجویز کرده است و تجویز به معنای نقض رای صادره اولیه نیست

خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضايیه آخرین وضعیت پرونده مدیران بانک مرکزی را اعلام کرد.

ذبیح الله خدايیان در خصوص آخرین وضعیت پرونده موسوم به مدیران بانکی از جمله ولی الله سیف و عراقچی اظهار داشت: در این پرونده متهمان تقاضای اعمال ماده 474 کرده بودند که این درخواست بررسی شد.

وی افزود: دیوان عالی کشور اعمال ماده 474 را تجویز کرده است و تجویز به معنای نقض رای صادره اولیه نیست.

سخنگوی قوه قضايیه افزود: با توجه به اینکه اعاده دادرسی تجویز شده، پرونده مجددا بررسی می‌شود.

خدايیان ادامه داد: بر این اساس، ممکن است پذیرفته نشده و رای مجددا ابرام و یا نقض شود که این بستگی به بررسی‌ها در شعبه هم عرض دارد.

در این پرونده متهم ردیف اول، ولی‌الله سیف ريیس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و همچنین اهمال و سوءمدیریت در دوران مسيولیت خود، به تحمل 10 سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

همچنین سید احمد عراقچی معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و اهمال و سوءمدیریت در دوران مسيولیت خود به‌تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد